۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۳۹۱
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

ضرورت تصمیم گیری واحد برای مقابله با ویروس کرونا

ضرورت تصمیم گیری واحد برای مقابله با ویروس کرونا
اصفهان - آیت الله سلیمانی بر تصمیم گیری واحد برای مقابله با ویروس کرونا در کشور تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان در کشور باید تصمیم گیرنده نهایی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: هجوم یکباره ویروس کرونا به کشور در حالی آغاز شد که هنوز ابعاد آن شناخته نشده بود.

وی سیاست‌های اتخاذ شده برای مقابله با پدیده ناشناخته ویروس کرونا را سیاست گام به گام دانست و افزود: برای مقابله و مهار ویروس منحوس کرونا از همان ابتدا یک سیاست واحد جود نداشت.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا تاریخ معاصر و قرن تمدن و دنیای پیشرفته علوم کلاسیک را به چالش کشیده است، گفت: امروز کسی را نباید به دلیل کم کاری برای مقابله با کرونا محاکمه کرد.

وی با اشاره به هجوم همه جانبه ویروس کرونا پدیده ناشناخته‌ای که منشأ انتشار آن مشخص نشد، افزود: به همین دلیل سیاست‌های مقابله با کرونا نیز همتراز با این پدیده شوم نبود.
 
سیاست‌های مقابله با کرونا  سیاست‌های یک بام و دو هوا است
نماینده ولی فقیه در کاشان سیاست‌های مقابله با کرونا را سیاست‌های یک بام و دو هوا خواند و اظهار داشت: سیاست‌های یک بام و دو هوا برای مقابله با کرونا سبب می‌شود اهمیت مقابله با کرونا کاهش داده شود و افکارعمومی نیز به عمق خطر ویروس کرونا توجهی نداشته باشند.

آیت الله سلیمانی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در ابتدای شیوع آن اراده و عزم جدی وجود داشت و رسانه‌ها به خوبی وارد عرصه اطلاع رسانی شدند و مصاحبه‌های انجام شده تأثیر گذار بود.

به گفته وی در موج نخست شیوع کرونا همه گروه‌ها وارد میدان شدند و بسیج مردمی برای کمک به  مدافعان سلامت و مقابله با کرونا شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هرچند با تعطیلی برخی مشاغل خسارت زیادی به این مشاعل وارد شد، اما این خسارت‌ها به قیمت تضمین سلامت مردم و جامعه بود، اما با فعال شدن مشاغل موج دوم کرونا نیز آغاز شد.
 
خانواده ها فرزندان خود را مفت به دست نیاورده اند که در معرض آلودگی قرار دهند
وی افزود: خانواده‌ها فرزندان خود را مفت به دست نیاورده اند که در شرایط مشکوک در معرض آلودگی قرار دهند حتی اگر یکسال هم هم از تحصیل دور شوند بهتر از این است که سلامت فرزندان آن‌ها تهدید شود.

آیت الله سلیمانی گفت: با رفع محدودیت‌های اجتماعی و هجوم مردم برای تفرج و تفریح به شمال و مراکز تفریحی و سیاحتی و گردشگری، کرونا نه تنها مهار نشد بلکه موج دوم آن در گرمای تابستان آغاز شد.

به گفته وی در کشور‌های دیگر برای مقابله با کرونا برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند جرایم سنگینی در نظر گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: متاسفانه بیماری‌های واگیردار مرز و مذهب و دین و هیأت مذهبی و غیر هیأت نمی‌شناسد و هرکجا تجمع و معاشرت باشد سبب آلودگی می شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: رهبری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شخصا وارد میدان شد و خودش را هزینه کرد و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را از اوجب واجبات دانست، اما برخی همچنان بی توجه هستند.
 
ضرورت ورود مراجع تقلید به موضوع کرونا
به گفته وی مراجع تقلید که دارای نفوذ کلام معنوی و مذهبی در جامعه هستند باید به موضوع شیوع کرونا و مقابله با این ویروس منحوس وارد شوند.

آیت الله سلیمانی بر تصمیم گیری واحد برای مقابله با ویروس کرونا در کشور تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان در کشور باید تصمیم گیرنده نهایی باشد و در شهرستان‌ها نیز همه دستگاه‌ها باید تابع دستورات تشکیلات بهداشت و درمان شهرستان باشند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات