۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۴۲۶

رونمایی از کتاب شرق مهران تا بصره

رونمایی از کتاب شرق مهران تا بصره
همزمان با پنجمین روز از آغاز هفته دفاع مقدس از کتاب شرق مهران تا بصره به قلم سرلشکر صفوی در نشست واکاوی عملیات ثامن الائمه(ع) رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حبیب بقایی، خلبان پیشکسوت دفاع مقدس در نشست واکاوی عملیات ثامن الائمه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان این عملیات گفت: در دوران جنگ تحمیلی نفاق و تفرقه در اوج قرار داشت.

وی با اشاره به روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: روز اول جنگ از پایگاه هوایی تبریز 40 فروند هواپیما برخواست و پاسخ دشمن را داد و 160 بمب در بستر فرود آمدند. یکی از فرماندهان گردان توپخانه در آن دوران روایت کرد هر بار که عراق قصد پیشروی به کشور داشت، واحد توپخانه جلوی آن را می گرفت.

خلبان پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: در روزهایی که عملیات ثامن الائمه قرار بود برگزار شود، آبادان از سه جهت در محاصره بود و تنها 20 دقیقه پیش از آغاز عملیات ما در منطقه تمرکز آتش گرفتیم و خوشبختانه خلبانان نیروی هوایی ارتش نقشه و موقعیت دشمن را در اختیار ما قرار داده بودند و ما کاملا به مختصات دشمن احاطه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: واحد توپخانه در عملیات ثامن الائمه بسیار خوش درخشید و هرچه هدف قرار گرفته بود را دقیقا منهدم کرد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از تاریخ شفاهی سرلشکر سید یحیی صفوی تحت عنوان شرق مهران تا بصره رونمایی شد و از خانواده های شهیدان نامجو، فلاحی، فکوری، جهان آرا و کلاهدوز تقدیر شد./826/د102/ق

ارسال نظرات