۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۶۴۴۲۹

کتاب جامع عملیات ثامن الائمه تا پایان سال منتشر می‌شود

کتاب جامع عملیات ثامن الائمه تا پایان سال منتشر می‌شود
سردار نایینی از انتشار کتاب جامع کارنامه عملیات ثامن الائمه خبر داد و گفت: عملیات ثامن الائمه آغاز تغییر استراتژیک در جنگ ما بود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سردار نایینی در نشست واکاوی عملیات ثامن الائمه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان این عملیات گفت: کتاب جامع کارنامه عملیات ثامن الائمه در دست تالیف و انتشار است. این کتاب تا پایان سال منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اطهار کرد: عنصر اصلی در مدیریت و فرماندهی جنگ عقلانیت و تدبیر بود. این عنصر در سازماندهی نیروهای مردمی، اتخاذ استراتژی تهاجمی، تاکتیک های منحصر به فرد، شجاعانه و مقتدر در جنگ را رقم زد.

وی گفت: اجرای عملیات ثامن الائمه بدون در نظر گرفتن این ویژگی ها امکان پذیر نبود.

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 80 درصد از اسناد و نوارهای ضبط شده راویان جنگ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مربوط به جلسات طرح عملیات و 20 درصد دیگر مربوط به مدیریت نبردها است.

سردار نایینی با بیان اینکه در عملیات والفجر 8 که 80 روز به طول انجامید هفت ماه طرح عملیات داشتیم، گفت: نگاه ما به تاریخ شفاهی فرماندهان نگاه به حفظ سرمایه های ملی است زیرا تاریخ با روایت هایش باقی می ماند و فناوری های ارتباطی جدید موجب می شود که ما در این فضا با یک جنگ شناختی روبرو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک فرهنگ بود که برای ما بازدارندگی و اقتدار ملی را به ارمغان آورد.

وی در مورد جلد دوم تاریخ شفاهی سرلشکر صفوی گفت: این اثر حاصل 29 جلسه گفت و گوست که بخشی از گفت و گوها توسط مرحوم اردستانی و بخشی دیگر محسن رخصت طلب انجام شده است. در این کتاب سرلشگر صفوی به تشریح عملیات های سال 61 تا 65 پرداخته اند.

وی گفت: جلد نخست تاریخ شفاهی با عنوان سنندج تا خرمشهر رونمایی شده و تاریخ شفاهی فرماندهان از منابع مهم تاریخی است که جزییات را با دقت توضیح می دهد./826/د102/ق

ارسال نظرات