۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۶۴۴۳۲

هشت عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس در یزد روانه بازار شد

هشت عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس در یزد روانه بازار شد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت:در ۶ ماهه نخست سال‌ ۱۳۹۹ هشت عنوان کتاب صوتی در مورد شهدا و ارزش های دفاع مقدس در استان تولید و در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سرهنگ منصور زارع روز شنبه در گفت و گویی این کتاب‌ها را «آینه یک» «آرزوی سیدرسول» ، « دو جمال گردان» ، «آینه سه» ، «عهدی که بستیم» ، «آینه چهار» ، «بیست و یک شب» و «روزهای رفاقت» ذکر کرد..

وی ادامه داد: ۲ کتاب صوتی دیگر در مورد شهیدان انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت سال دفاع مقدس در دست تولید است که به زودی منتشر و در مورد مشخصات آنها برای عموم علاقه‌مندان اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین در اول مهرماه جاری همزمان با دومین روز از چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدعلی طالبی استاندار و جمعی از مسوولان از ۲۵ عنوان کتاب در این حوزه رونمایی شد.

این کتاب‌ها شامل خاطره رزمندگان اسلام و نقش آنها در طول هشت سال دفاع مقدس است که توسط انتشارات خط شکنان وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد چاپ و منتشر شده است .

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد به چاپ رسید.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد و تا ششم مهر ماه ادامه دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد./826/د102/ق

ارسال نظرات