۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۶۴۴۷۰
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

دفاع مقدس مصداق بارز صبر و استقامت جمعی بود

دفاع مقدس مصداق بارز صبر و استقامت جمعی بود
تهران - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دفاع مقدس مصداق بارز صبر و استقامت جمعی بود، گفت: امام خمینی(ره) نماد صبر و استقامت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، صبح امروز در دهمین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاقی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به‌صورت آنلاین برگزار شد، گفت: عمل صالح باید تداوم داشته باشد تا زمینه تغییر، تحول و تکامل آدمی مهیا شود و این تداوم درگرو استقامت و ایستادگی است.

وی بابیان اینکه خداوند متعال مربی انسان است، ادامه داد: انسان اگر تحت تربیت الهی قرار گیرد می‌تواند به بالاترین مقام انسانیت نائل شود؛ عمل، رفتار و اخلاق انسان موحد کاملاً با تربیت الهی انطباق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد موحد بودن و پذیرش ربوبیت الهی را آغاز حرکت به‌سوی کمال بیان و عنوان کرد: انسان اگر خواستار رسیدن به مقصد است علاوه بر مداومت بر انجام اعمال صالح باید اهل ایستادگی و استقامت نیز باشد در این صورت است که می‌تواند به وصال معبود نائل شود.

امام‌جمعه موقت تهران نشاط و امید را از شاخصه‌های مهم مؤمن برشمرد و اظهار داشت: تنها نگرانی مؤمن آن است که مبادا در مسیر صراط مستقیم صبر و استقامت خود را از دست بدهد؛ حتی اهل باطل نیز در مسیر خودشان اهل صبر و استقامت هستند تا بتوانند دنیای سیاه خود را به دست بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید اهل صبر فردی و جمعی باشد، گفت: صبر جمعی مهم‌تر از صبر فردی است؛ تعالی و کمال جامعه با صبر جمعی تضمین می‌شود. از مصادیق صبر جمعی، صبر در برابر دشمنان است دوران دفاع مقدس مصداق بارز صبر و استقامت جمعی بود و امام خمینی(ره) نماد صبر و استقامت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: انسان‌های بسیاری بودند که در مسیر کمال سرمایه‌های به دست آورده خود را از دست دادند اما برخی افراد مانند حضرت آیت‌الله بهجت(ره) هر سرمایه‌ای که در طول عمر کسب کرده بود را با بردباری و استقامت حفظ کرد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابیان اینکه انسان مؤمن مرتکب گناه نمی‌شود چون اهل استقامت است، ابراز کرد: انسان اگر تحت تربیت الهی قرار گیرد و اهل استقامت باشد ملائکه به او بشارت رسیدن به مقصد را می‌دهند برای همین بهشت عبودیت، بندگی و عمل صالح از همین دنیا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نماد مقاومت و استقامت هستند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) شخصیتی استثنائی و بی نظیر بودند که توانستند صبر را به ستوه بیاورند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات