۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۵۲۴
هراس آمریکا از پاسخ مقاومت؛

پمپئو در تماس با الکاظمی: به‌هیچ‌وجه عراق را تهدید نکردیم!

پمپئو در تماس با الکاظمی: به‌هیچ‌وجه عراق را تهدید نکردیم!
در پی انتشار شایعاتی مبنی بر انتقال پیام تهدیدآمیز ترامپ به مقامات ارشد عراقی، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با نخست‌وزیر عراق، این ادعا را تکذیب کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی "النُجَباء" به‌نقل از یک منبع آگاه خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با نخست‌وزیر عراق، ارسال پیام تهدیدآمیز به طرف عراقی را تکذیب کرده است.
 
بنا بر این گزارش، «مایک پومپئو» در تماس با «مصطفی الکاظمی» تهدید «دونالد ترامپ» در خصوص اقدام‌ نظامی را مطلقا تکذیب کرد.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده که در تماس با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، تنها این مسأله را مطرح کرده که آمریکا در صورت ادامه حملات، مجبور به تعطیلی سفارت خود در بغداد می‌شود.

گفتنی است پیش‌تر گزارش‌هایی در مورد تهدید ترامپ به اقدام نظامی علیه عراق در صورت ادامه حملات به اهداف آمریکایی در این کشور منتشر شده بود.

این ادعا که موج‌سواری برخی گروه‌ها و چهره‌ها و جریان‌سازی علیه مقاومت عراق را به‌دنبال داشت، با واکنش تند دبیرکل جنبش نُجَباء مواجه شد.

حجت‌الاسلام «اکرم الکعبی» تأکید کرد که مقاومت اهداف دیپلماتیک را هدف قرار نمی‌دهد، اما آمریکا اقدام به تأسیس پایگاه نظامی در سفارت خود کرده و این پایگاه باید تعطیل شود./د102/ق
ارسال نظرات