۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۴۶۳۶
امام جمعه شاهرود مطرح کرد؛

دفاع مقدس آمیخته‌ای از رشادت و معنویت

دفاع مقدس آمیخته‌ای از رشادت و معنویت
سمنان - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دفاع مقدس آمیخته‌ای از رشادت و معنویت بود، گفت: امروز هم در جنگ هستیم و نسل حاضر با الگوگیری از نسل گذشته این انقلاب را حفظ کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در آیین تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و شهادت در این شهرستان، که به میزبانی تالار ولایت فرمانداری شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، بر تجلیل از مشاهیر ایثار و شهادت و فرهنگ‌سازی برای نسل امروز و تبیین پیغام فتح دوران دفاع مقدس تأکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: علت مقدس بودن دفاع ما در هشت سال جنگ تحمیلی، نخست دفاع از وطن، ملت و ارزش‌های الهی و در کنار آن معنویت، ذکر، توسل، دعا و اعتماد و توکل به خداوند متعال بود که در سرتاسر جنگ احساس شد.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه امام راحل اعتماد بسیاری به مردم داشتند که در کنار نیرو‌های مسلح همه مردم دفاع مقدس را یاری کنند، افزود: مردم هم در همه حال تلاش و سرمایه‌گذاری کردند و دشمنان ملت ایران و در رأس آن استکبار جهانی به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و نه یک وجب خاک دادیم نه یک قدم از آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی با تأکید بر اینکه بازخوانی حماسه دوران دفاع مقدس ضروری است تا نسل بعدی متوجه ارزش‌ها و آرمان‌ها شوند، ادامه داد: الآن هم در جنگ هستیم و نسل حاضر با الگوگیری از نسل گذشته باید این انقلاب را حفظ کنند و تا تحقق ظهور امام زمان (عج) پیش ببرند.

در این مراسم که بیش از ۷۰ نفر از ایثارگران، خانواده شهدا، فرماندار و امام جمعه شاهرود، فرماندهان سپاه و انتظامی، شهردار و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدیه از ۵۰ ایثارگر دفاع مقدس و خانواده شهیدان موسوی، کشاورزیان، علی‌محمدی و میرحسنی تجلیل شد./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات