۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۷۰۴
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

بی اعتقادی به فرهنگ "ما می توانیم" عامل اکثر مشکلات است

بی اعتقادی به فرهنگ
خوزستان - آیت الله حیدری با اشاره به فرهنگ "ما می توانیم" گفت: بی اعتقادی برخی مسؤولان نسبت به چنین فرهنگی عامل بیشتر مشکلات کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در همایش گرامیداشت مقام شهید سید محمدعلی جهان آرا در شرکت گاز استان خوزستان، با بیان اینکه عزت، کرامت، پیشرفت و معنویت موجود به برکت شهداست، اظهار داشت: تکریم شهدا تکریم آرمان هایشان است، شهدا دیگر نه تنها یک فرد بلکه یک مکتب هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر تحولات جهانی را پس از به پایان رسیدن جنگ تحمیلی بنگریم سرانگشت شهدای ما را در پشتوانه فکری همه تحولات مثبت جهان در زمینه استقلال خواهی، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم و ستم می بینیم.

متولی مدرسه الغدیر اهواز، با بیان اینکه شهدا فرهنگ "ما می توانیم" را به ما آموختند، ادامه داد: امام راحل(ره) چنین فرهنگی را مطرح و مقام معظم رهبری علم آن را به دوش گرفتند و هرچه از خیر و برکت پیش آمده به میمنت همین فرهنگ است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه شهدا عاملان به فرهنگ "ما می توانیم" بودند، تصریح کرد: شکست حصر آبادان در شرایطی انجام شد که هیچکس تصور نمی کرد با قدرت دشمن و محاصره شدید آبادان بتوان از صف دشمن گذشت، اما همین شهید بزرگوار ما شهید جهان آرا و همرزمانش با رسیدن دستور امام(ره) بر لزوم شکست حصر آبادان، این ماموریت غیرممکن را با فرهنگ ما می توانیم ممکن کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ "ما می توانیم" فقط در صنایع نظامی و دفاعی نبود، اظهار داشت: این فرهنگ در همه عرصه های صنعتی و تکنولوژی دنبال شد، یکی از این صنایع که با توجه به تحریم ها توانست به خودکفایی برسد همین صنعت نفت و گاز کشور بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هرکجا که فرهنگ "ما می توانیم" به کار گرفته شد پیشرفت کردیم و هر جایی که آن را کنار گذاشتیم با مشکلات بزرگ روبرو شدیم. متولی مدرسه الغدیر اهواز گفت: مشکلات اقتصادی ما با وجود تحریم های آمریکا سخت تر شده اما عمده مشکل اقتصاد ما کنار رفتن فرهنگ ما می توانیم بین مسئولان مربوطه است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه آثار جنگ کماکان بر چهره خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: رتبه برخورداری استان خوزستان بعد از جنگ از سه به ۲۷ تنزل پیدا کرده و دولت های سرکار آمده کار خاصی برای بهبود وضعیت استان نکردند./۹۴۵۴//210/خ

ارسال نظرات