۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۴۷۶۸

کتاب «دست‌های خالی پا‌های خونین» نقد می‌شود

کتاب «دست‌های خالی پا‌های خونین» نقد می‌شود
نشست نقد کتاب «دست های خالی پاهای خونین؛ تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(۱۳۵۷-۱۳۵۹)» نهم مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی کتاب «دست های خالی پاهای خونین؛ تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(۱۳۵۷-۱۳۵۹)» از سلسله نشست های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته دفاع مقدس، چهارشنبه، نهم مهر ساعت ۱۱ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود. در این نشست که با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار می شود، اسدالله احمدی و سجاد محقق سخنرانی می کنند.

در کتاب «دست های خالی پاهای خونین؛ تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(۱۳۵۷-۱۳۵۹)» از اسناد و منابع دست اول و مصاحبه با فرماندهان دوران دفاع مقدس استفاده شده است. در این کتاب به مظلومیت مردم کرمانشاه به ویژه منطقه قصر شیرین اشاره و همچنین به فعالیت نیروهای ضد انقلاب پرداخته شده است.

در این کتاب به پیشینه تاریخی و وضعیت جغرافیایی منطقه و استان کرمانشاه، وضعیت منطقه در آستانه بحران و تحرکات ضدانقلاب، عملکرد ارتش عراق و وضعیت نیروهای خودی و کنش و واکنش‌ها در مرزهای این منطقه با عراق، تجاوز گسترده نیروهای ارتش بعثی، اشغال شهرهای قصرشیرین، نفت شهر و سومار پرداخته شده است و در آخر کتاب نیز تصاویر و اسناد و مدارک ضمیمه شده است.

گفتنی است، کتاب «دست های خالی پاهای خونین؛ تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب(۱۳۵۷-۱۳۵۹)» نوشته اسدالله احمدی مشتمل بر 434 صفحه و 6 فصل با قیمت 35000 تومان از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس چاپ شده است./826/د102/ق

ارسال نظرات