۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۰۲۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

بنای حوزه تربیت صالحین هدایت‌گر بشریت است

بنای حوزه تربیت صالحین هدایت‌گر بشریت است
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اهمیت خلوص در انجام کارها، گفت: بنای حوزه علمیه بر خلوص و تربیت انسان‌های صالحی است که وظیفه هدایت جامعه بشری را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهر درچه، با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند هرکسی کارش برای خدا باشد و خلوص در کارش داشته باشد، این خلوص کار او را آسمانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال برای کسی که نیت خالص دارد و برای رضای خدا کاری را انجام می‌دهد و با خلوص کاری را انجام می‌دهد بهترین مصلحت را در نظر گرفته و برای او تقدیر می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه این روایت به ما یاد می‌دهد هرچه برای خدا باشد آسمانی می‌شود، تصریح کرد: ما از این روایت یاد می گیریم که هرآنچه برای خدا نباشد زمینی خواهد ماند و کار به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام بهرامی کار همراه با خلوص نیت و کار برای رضای خداوند متعال را مورد توجه خداوند دانست و اظهار کرد: کاری که مورد توجه خداوند باشد باعث هدایت انسانی می‌شود که با خلوص نیت کاری را انجام داده و بهترین مصالح برای او از سوی خداوند در نظر گرفته خواهد شد.

خدا باوری در همه امور عامل به ثمر نشستن کارها است

وی در ادامه آشتی با خداوند را شرط حرکت انسان در مسیر رشد و تکامل و انسانیت عنوان کرد و گفت: زمانی که خدا در همه امور در باور ما باشد و در همه امور خداوند را در نظر بگیریم و محور همه کارهای ما خداوند متعال باشد و خالصانه برای خدا کار جهادی انجام دهیم به نتیجه خواهیم رسید و اگر اینطور نباشد خیلی نتایج مطلوبی به دست نخواهیم آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: کار ما و وظایف ما در حوزه علمیه دوچندان است، بنای حوزه علمیه بر خلوص و تربیت انسان‌های صالحی است که وظیفه هدایت جامعه بشری را برعهده دارند، گردانندگان حوزه علمیه باید خود پیشکسوت این مقوله باشند و در تقوا و تهجد و خلوص در کار پیشکسوت باشند تا بتوانند این وظیفه سنگین را بر دوش کشیده و از عهده آن بربیایند.

حجت الاسلام بهرامی هدایتگری و معلمی و مربی‌گری را رسالت طلاب حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: فرصت مغتنمی خداوند متعال به واسطه حضور ما در حوزه علمیه در اختیار ما قرار داده است و وظیفه داریم همواره با تمام توان و تلاش خود از این فرصت کمال استفاده ببریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سرکار خانم زهرا فروتن که 17 سال در امر تهذیب و تربیت طلاب علوم دینی اهتمام ورزیدند تقدیر و تشکر شد و خانم زهرا اسحاقیان به عنوان سرپرست مدرسه علمیه فاطمیه درچه معرفی شد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات