۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۴۹۲۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مطرح کرد؛

ایمان، باورهای دینی و علم؛ سلاح های مبارزه در جنگ فرهنگی

ایمان، باورهای دینی و علم؛ سلاح های مبارزه در جنگ فرهنگی
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی جنگ فرهنگی را زمان‌بر و فرسایشی توصیف کرد و گفت: در جنگ فرهنگی، ایمان، باورهای دینی و علم سلاح مبارزه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه «شرح بی نهایت ایثار» در مجتمع آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا(س) اصفهان با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه توسط خواهران حوزه علمیه، گفت: در کربلا 9 تن در مقابل چشم مادرانشان به شهادت رسیدند، یعنی مادران ایشان در این واقعه حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: یک خانم هم در میان شهدای کربلا وجود دارد که ایشان در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیده است، ایشان ام وهب است که روز عاشورا از خیمه‌گاه بیرون آمد و رفت بالای سر همسر شهیدش یعنی عبدالله ابن عمیر و توسط غلام شمر در همان لحظه به شهادت رسید.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه مادر عبدالله ابن عمیر یکی از دو زنی است که در کربلا جنگیده است، اظهار کرد: مادر عمر بن جناده نیز دیگر زنی است که در کربلا جنگیده است، در مسائل کربلا و عاشورا زنان نقش مهمی داشته‌اند و از آنها بسیار یاد شده است اما کار علمی و پژوهشی دقیقی بر روی بانوان مؤثر در کربلا وجود ندارد.

ضرورت فعالیت پژوهشی پیرامون زنان حاضر در واقعه عاشورا

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت پژوهشی بر روی زنان حاضر در کربلا و سرنوشت آنها، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های ارزشمندی در میان بانوان و کودکان کربلا وجود دارند که به آنها توجه ویژه نشده است و شناخت افراد از ایشان بسیار سطحی بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: زنان در طول تاریخ همیشه نقش آفرین بوده‌اند، اما ما نقش زنان در تاریخ و در عاشورا و همچنین دفاع مقدس را به درستی مورد توجه قرار نداده و برجسته نکرده‌ایم، در کربلا زنها هم درخشیدند اما عده‌ای کربلا را ماندگار کردند تا به امروز که این کار جدی بعد از شهادت امام حسین(ع) و فرماندهی این جریان در دست یک خانم بوده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) ماجرای کربلا و واقعه عاشورا زنده ماند و مکتب را احیا کرد، گفت: کسی که کربلا را از آن سرزمین بیرون آورد و کاخ یزید را ویران کرد و آبروی عمر سعد را برد و با خطابه‌های خود حکومت ظلم و ستم یزید را نابود کرد حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بوده است و اگر ایشان نبودند کربلا امروز به ما نرسیده بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به درخشش مادران شهدا در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: زنان بسیاری در دوران دفاع مقدس شهید شدند و زنان بسیاری هستند که مردان را وارد عرصه جنگ و مبارزه و شهادت کردند و به همین دلیل است که امام خمینی می‌فرمایند از دامن زن، مردان به معراج می روند.

جنگ تمام نشده است، امروز درگیر جنگ فرهنگی هستیم

وی ادامه داد: ما وارث این فرهنگ هستیم و رسالت‌ها و وظایف مهمی در این خصوص داریم، باید جایگاه خود را در عرصه‌های حساس کنونی به درستی بشناسیم، جنگ فیزیکی و سخت شاید تمام شده باشد اما جنگ خطرناک‌تری به نام جنگ فرهنگی آغاز شده است و ما باید در این میدان به مبارزه بپردازیم و بدانیم که جنگ تمام نشده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه صحنه جنگ فرهنگی بسیار زمان‌بر، طولانی مدت، فرسایشی و دقیق است، اظهار کرد: متأسفانه خیلی‌ها در این جنگ امتحان خود را به درستی پس نمی‌دهند، امروز جنگ فرهنگی به دنبال فروپاشی نظام خانواده است و تلاش می‌کند تا مانع تشکیل خانواده اسلامی و دینی شود و ما در این عرصه وظایف مهمی برعهده داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این جنگ خطرناک و دشوار باید تأسی کنیم به فرهنگ عاشورا و با تکیه به آن فرهنگ به مبارزه با دشمن بپردازیم، امروز سردمداران جنگ فرهنگی طلاب و روحانیون و مبلغان حوزه علمیه هستند و باید مواظب خود و اعمال خود در این میدان مبارزه باشیم و به سلاح دین و خداباوری، اعتماد به نفس، باورهای دینی، علم و عمل برای مبارزه با دشمنان در جنگ فرهنگی مسلح شویم.

وی ادامه داد: رسالت ما امروز این است که پاسدار خون امام حسین(ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم و خون ایشان به ما صحنه مبارزه کفر و ایمان را نشان می‌دهد، باید در این عرصه از نگاه مادی و توجه به دنیا عبور کنیم و تلاش کنیم در میدان نبرد فرهنگی نقش آفرینی داشته باشیم./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات