۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۴۹۴
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اصفهان مطرح کرد؛

ویژگی‌ها و لوازم تحقق حوزه انقلابی

ویژگی‌ها و لوازم تحقق حوزه انقلابی
اصفهان - امیرحسینی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید دشمن شناس و استکبار ستیز باشد، گفت: بزرگان و مسؤولان حوزه باید مراقب رسوخ جریان نفوذ در حوزه علمیه باشند.

سمیه امیرحسینی مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س)  اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلابی بودن تنها به صرف اعتقاد به انقلاب اسلامی نیست، گفت: انقلابی بودن به معنای حرکت انقلابی و فعالیت در عرصه انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با تأکید بر نقش حوزه علمیه انقلابی در حمایت از نظام مقدس اسلامی، خاطرنشان کرد: اعتقاد و التزام مسؤولان، اساتید و طلاب یک حوزه علمیه به انقلاب اسلامی، اسلام سیاسی و نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه جامع الشرایط از نخستین لوازم تحقق حوزه علمیه انقلابی است.

امیرحسینی استکبار ستیزی، مردمی بودن و دشمن شناسی را از دیگر ویژگی‌های حوزه علمیه انقلابی برشمرد و اظهار کرد: حوزه علمیه انقلابی باید محل تربیت و پرورش طلاب و روحانیون توانمند در  مواجهه سینه به سینه با  لشکر دشمن باشد، دشمنی که به سمت ایمان، اعتقادات و سلامت نفس مردم و به سمت عفت جوانان حمله‌ور شده است.

حوزه انقلابی تبیین کننده ایدئولوژی انقلاب اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا اصفهان، با بیان اینکه حوزه انقلابی باید تبیین کننده ایدئولوژی انقلاب اسلامی از طریق مبانی اندیشه محور و انتقال دهنده آن به اقشار مختلف جامعه باشد، تصریح کرد: از مهمترین مسائلی که در زمینه تحقق حوزه انقلابی لازم است به آن توجه شود، مشخص شدن نسبت حوزه انقلابی با تحقق اهداف انقلاب اسلامی در عرصه نظری و عملی است.

وی به مراحل پنج گانه تحقق تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی باید پاسخگوی مسأله تمدن سازی اسلامی در دنیا باشد، حوزه انقلابی انتقال دهنده سبک زندگی اسلامی، مروج حکمرانی اسلامی، بسترساز استقرار توحید در جامعه و مبارزه با طواغیت است، همچنین بسترسازی گسترش عدالت در جامعه یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه انقلابی است.

امیرحسینی خروجی حوزه انقلابی را عالمان مبارز مسلط بر مبانی اسلام ناب دانست و اظهار کرد: امروز حوزه علمیه کشور دارای ویژگی‌های حوزه انقلابی است ولی میزان تحقق هریک از این ویژگی‌ها یکسان نیست، علیرغم پیشتازی حوزه‌های علمیه در حمایت از نظام مقدس اسلامی، در سایر عرصه نیاز دارند تلاش جدی تر و فعالیت بیشتری داشته باشند و ما هنوز تا رسیدن به سطح آرمانی در تحقق حوزه علمیه انقلابی فاصله داریم.

باید مانع رسوخ جریان نفوذ به حوزه علمیه شد

وی گرایش به مدرک گرایی را از موانع تحقق حوزه علمیه انقلابی عنوان کرد و افزود: سیستم جذب طلاب دارای نواقصی است که باید نسبت به آن توجه شود، همچنین مسأله تهذیب و اخلاق از دیگر مسائلی است که باید در حوزه‌های علمیه به آن توجهی بیشتر صورت بگیرد تا شاهد تحقق حوزه انقلابی در سطح انقلاب اسلامی باشیم.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ، جریان نفوذ را یکی از موانع تحقق حوزه انقلابی برشمرد و تصریح کرد: جریان نفوذ همواره در تلاش است تا روحیه جهادی و بسیجی و شهادت طلبی طلاب را از میان ببرد تا مانع تحقق حوزه علمیه انقلابی آرمانی شود، به همین دلیل بزرگان حوزه علمیه و مسؤولان حوزه علمیه باید نسبت به رسوخ جریان نفوذ به حوزه علمیه مراقبت جدی داشته باشند.

امیرحسینی تربیت نیروی انقلابی متعهد را از ضروریات تحقق حوزه علمیه انقلابی دانست و اظهار کرد: برای تربیت این نیروی انقلابی نیازمند بازخوانی و تکامل نظام آموزشی، تهذیبی و پژوهشی حوزه های علمیه هستیم، زیرا طلبه تراز انقلاب اسلامی نمی تواند نسبت به فهم سبک زندگی، نظام تربیتی، روابط سیاسی، نظام اسلامی، مهندسی فرهنگی جامعه و موضع اسلام درباره آنها هیچ نظریه ای نداشته باشد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات