۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۴۷۵
امام جمعه شاهین شهر:

مبارزه با اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی رسالت حوزه انقلابی است

مبارزه با اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی رسالت حوزه انقلابی است
حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر ضرورت مقابله با اسلام‌های دروغین، گفت: حوزه باید انقلابی باشد تا با اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی مبارزه کند.

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه‌ای تعابیر متعددی را به کار برده‌اند که بسیار جامع است، گفت: یکی از این تعابیر «اسلام آمریکایی» است، اسلام آمریکایی همان اسلام‌هایی است که در برخی کشورها شاهد هستیم که در آن روحیه انقلابی‌گری، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم و فساد وجود ندارد.

تبیین اسلام ناب خط بطلانی است بر اسلام آمریکایی

وی در ادامه افزود: باید بر اسلامی که استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم ندارد خط بطلان کشید و زمانی که اسلام ناب به درستی تبیین شود اسلام آمریکایی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و باطل بودن آن ثابت خواهد شد.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه تولی و تبری از فروع دین است، اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلی که مردم بعد از نماز سر می‌دهند تبلور تبری و برائت جستن از استکبار و کفر و ظلم است، همچنین ابراز محبت و دوستی که با مردم کشورهای مظلوم و ابراز ارادت به امام زمان(عج) که می‌کنیم و توفیق زیارت امام حسین(ع) که سمبل اسلام انقلابی هستند پیامی دارد و پیام اینها اسلام و قرائتی از اسلام است که با ظلم و فساد و استکبار کنار نخواهد آمد و حامی مظلومان خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به سازش عربستان سعودی با آمریکا و اسرائیل، تصریح کرد: نتیجه اسلام آمریکایی می‌شود همین کرنش‌های ذلیلانه آل سعود در مقابل دشمنان اسلام که در نهایت نیز به آنها لقب گاو شیرده می‌دهند، اسلام آمریکایی چیزی جز ذلت و تحت تسلط ظلم و استکبار به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه روح انقلابی و استکبار ستیزی نظام مقدس اسلامی سبب شده است دنیا کشور ما را مقتدر و قدرتمند ببیند، خاطرنشان کرد: تکثر و تعدد دشمنان خبیث نیز دلیل بر حقانیت اسلام انقلابی ما است، حوزه‌های علمیه به عنوان مرجع و ریشه انقلاب اسلامی باید انقلابی باشند تا در این مسیر یاری رسان انقلاب و حامی انقلاب اسلامی باشند.

توطئه دشمن برای ترویج تشیع انگلیسی و تفرقه میان مسلمانان

امام جمعه شاهین شهر، تشیع انگلیسی را ترفند و توطئه دشمن برای استحاله اسلام ناب توصیف کرد و گفت: در تاریخ آمده است که زمانی یک روضه خوان جاهلی در مسجدی در کنار سفارت عثمانی روضه‌ای می‌خوانده است سراسر توهین و تلعین به مقدسات اهل سنت، شخصی برای فهمیدن علت برپایی این روضه بانیان آن را دنبال می‌کند و در نهایت با چندین واسطه به سفیر انگلیس در ایران می‌رسد که مبلغ زیادی را در این خصوص هزینه می‌کرده است.

وی ادامه داد: شیعه انگلیسی روضه هم به پا می‌کند، مجلس عزاداری هم برپا می‌کند، مرجع تقلید هم درست می‌کند، اما همه اینها در راستای توطئه‌های دشمنان اسلام و پیشبرد اهداف استعمارگرانه دشمن است، به همین دلیل است که انقلابی بودن حوزه های علمیه اهمیت دارد.

حوزه انقلابی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان برای استحاله اسلام ناب است

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش حوزه انقلابی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اسلامی، تصریح گرد: حوزه انقلابی اجازه جولان دادن و پیشبرد اهداف شوم را به تشیع انگلیسی نمی دهد و اجازه نمی‌دهد اسلام‌های جعلی و دروغین به جامعه عرضه شود و با مروجین و مبلغین اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی مقابله می‌کند و در طول تاریخ شاهد هستیم روحیه انقلابی حاکم بر حوزه‌های علمیه و علما به دشمنان اسلام تو دهنی زده است.

امام جمعه شاهین شهر انقلابی‌گری و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه را ضرورت امروز کشور دانست و اظهار کرد: آزادگان عالم چشم امید به اسلام انقلابی و ثبات قدم انقلابیون در ایران دارند و سرافرازی ایران را سرافرازی خود می‌دانند و به همین دلیل است که حوزه علمیه به عنوان نهادی که انقلاب اسلامی از آن برخاسته است باید با رویکرد انقلابی در مسیر خود گام بردارد تا بتواند پشتوانه فکری و عملی و تبلیغی انقلاب اسلامی و مانعی بر سر استحاله انقلاب اسلامی باشد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات