۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۰۲۹
رییس اداره تبلیغات نیشابور خبر داد؛

آغاز پویش بزرگ من هم اربعینی ام

آغاز پویش بزرگ من هم اربعینی ام
خراسان رضوی - سخنگوی ستاد عتبات عالیات ویژه اربعین از شروع رزمایش من هم اربعینی ام در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، سخنگوی ستاد عتبات عالیات ویژه اربعین در نیشابور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از شروع رزمایش من هم اربعینی ام در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان خبر داد.

وی گفت: از آنجایی که امسال بدلیل شرایط کرونایی، اربعینی ها توفیق حضور در پیاده روی عظیم اربعین را به شکل سال های گذشته ندارند، زمینه ای فراهم شده تا بتوانند به عشق امام حسین(ع) دست نیازمندان ارادتمند به اهل بیت(ع) را با کمک های مومنانه خود بگیرند که این کار یک اقدام اربعینی و در جهت رضای الهی و خوشنودی آقا سید الشهدا(ع) از اربعینی ها است.

حجت الاسلام جوانشیری ابراز کرد: زیارت اربعین از نشانه های اهل ایمان است و جایگاه ارزشمندی در نگاه اهل بیت(ع) دارد و زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین ثواب مضاعفی بر آن مترتب است اما در شرایط فعلی که زیارت سیدالشهدا(ع) مقدور نیست، زیارت حضرت در این ایام باید با قرائت زیارت نامه ویژه اربعین و مشارکت در پویش هایی که باعث زنده نگه داشتن موضوع مهم اربعین است، ارتباط خودمان را با جریان اربعین مستحکم کنیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات همه ساله به نمایندگی از مردم نیشابور، مواکبی را برای خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) در کربلا و نجف راه اندازی می کرد، امسال بدلیل کرونا نمی تواند این خدمت را در آنجا ارائه کند بنابراین در ستاد تصمیم گرفته شد تا کمک های مومنانه مردم و هزینه سفر اربعینی هایی که امسال آرزو داشتند در پیاده روی عظیم اربعین شرکت کنند و نذوراتی که مردم در سال های گذشته به جهت پشتیبانی از موکب های نیشابوری می دادند را در راستای عمل به فرمایش حضرت آقا و در جهت تهیه و توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر ویژه نیازمندان جمع آوری کنند.

وی کمک های مومنانه مردم در شرایط سخت اقتصادی امروز خانواده ها را بهترین اقدام فرهنگی خواند و ابراز کرد: شایسته است که همه همت کنیم تا امسال با وجود همه گیری ویروس کرونا و سختی معیشت برای خانواده ها، حماسه ای در شأن اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین رقم بخورد.

سخنگوی ستاد عتبات عالیات ویژه اربعین در نیشابور گفت: ائمه جمعه، روحانیت، مداحان، هیئات مذهبی و انقلابی و مسئولان ادارات و نهادها پشتیبان این پویش خواهند بود و از همه عزیزان خواهشمندیم با ستاد بازسازی عتبات که پرچم دار این حرکت درست فرهنگی هستند، همکاری کنند.

وی ابراز کرد: علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند از طریق دبیرخانه مستقر در دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان واقع در مسجد جامع که بصورت تمام وقت پاسخگوی همشهریان گرامی خواهد بود، با ما در ارتباط باشند./864/ت310/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات