۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۵۰۹۲
آیت الله امامی کاشانی:

اربعین سیدالشهدا نقطه اوج غلبه حق بر باطل

اربعین سیدالشهدا نقطه اوج غلبه حق بر باطل
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اربعین سیدالشهدا اوج غلبه حق بر باطل است، گفت: اربعین امام حسین(ع) نقطه اوج حقانیت است و گریه بر سید الشهدا (ع) این حق را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین سید الشهدا(ع) با اشاره به آیه 15 سوره احقاف اظهار داشت: کلمه اربعین در این آیه، پیام ها و بیان هایی دارد که در سه محور اخلاق و زمان، قیام امام حسین(ع) و اربعین و فلسفه قیام امام زمان(عج) قابل بحث و بررسی است.

امام جمعه موقت تهران درباره نقطه نهایت رشد انسان تصریح کرد: در بحث اخلاقی در خصوص کلمه اربعین در آیه مذکور، باید گفت وقتی که انسان به سن 40 سالگی رسید، باید توبه کند و این اربعین و 40 سالگی نقطه نهایت رشد انسان است و اگر توبه نکند، رستگار نخواهد شد.

وی اربعین را مختص شهادت امام حسین(ع) دانست و افزود: اربعین فقط برای سید الشهدا(ع) است، نه رحلت پیامبر(ص) اربعین دارد و نه در خصوص شهادت ائمه هدی(ع) مسأله اربعین مطرح است.

آیت الله امامی کاشانی ضمن بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: در خصوص زیارت اربعین حدیثی از آن حضرت نقل شده که علامات مؤمن پنج مورد است و شامل خواندن 51 رکعت نماز واجب و نافله، انگشتر به دست راست کردن، زیارت اربعین سیدالشهدا(ع)، پیشانی به خاک گذاشتن و شروع کردن کارها با بسم الله الرحمن الرحیم می شود.

وی با بیان این که از غروب عاشورا حقانیت کربلا مشخص شد، گفت: علت مهم بودن زیارت اربعین الشهدا(ع) این است که اربعین آن حضرت اوج غلبه حق بر باطل بود؛ این که برخی گفته اند برگشتن اهل بیت(ع) به کربلا افسانه بوده، نادرست است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اربعین امام حسین(ع) نقطه اوج حقانیت است و حق اوج گرفت و گریه بر سید الشهدا(ع) این حق را تقویت می کند.

وی ضمن طرح سؤالی مبنی بر این که چرا غیبت امام عصر(عج) طول می کشد، افزود: علت طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) آن است تا بر مردم ثابت شود که هیچ قائدی در دنیا نخواهد بود که بتواند جامعه ای را به حق دعوت کند و دروغ دروغگویان معلوم شود؛ گرچه وظیفه ما، تعجیل در فرج است اما یکی از علل و عوامل تأخیر در ظهور، استعداد زمان است و باید زمان آن برسد که جامعه بپذیرد که کسی را ندارد و دست ها به سمت منجی و مصلح دراز شود./822/پ201/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
دترین حقوق برای وزارت کار من با مدرک عالی فوق لیسنانس مالی تو شرکت خصوصی دارم ۲۵۰۰ به زور میگیرم اینم شد حقوق از صبح ۸ کار میکنم تا ۵ عصر بدون هیچ پاداشی و بی احترامی
0
0