۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۶۳۰۹۹
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در واکنش به اقدام وقیحانه شارلی ابدو:

کشوری که منکر هولوکاست را مجرم می داند، چگونه از آزادی بیان دم می زند؟

کشوری که منکر هولوکاست را مجرم می داند، چگونه از آزادی بیان دم می زند؟
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که اقدام موهن،نشریه فرانسوی، اهانت به یک و نیم میلیارد انسانی است که هویت خود را از شخصیت استثنایی پیامبر اکرم(ص) به دست آورده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: جریان عاشورا مشعل پرفروغی پیش روی بشریت قرار داده است و از هر دریچه ای که به این جریان بنگریم شاهد ایثار، شجاعت، امام شناسی و دشمن شناسی خواهیم بود، چراکه عاشورا نماد رفیع، بلند و دست نیافتنی همه فضائل انسانی است.

وی با اشاره به اینکه ما باید در راستای آموزه های معارفی و تربیتی عاشورا گام برداریم، ادامه داد: مهم ترین رکن در مدرسه دین تربیت انسان موحد به ربوبیت الهی است؛ توحید، اساس شجره طیبه دین بوده و ما این اصل را در جریان عاشورا به وضوح مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه مدرسه قرآن، دین و عاشورا بر پایه توحید استوار است، ابراز کرد: رمز ماندگاری دین و عاشورا و پیروزی حرکت های انقلابی الهی آن است که از توحید، عبودیت و بندگی و آراستگی به مقام خضوع در برابر حق نشأت می گیرد.

امام جمعه موقت تهران به فعالیت های حضرت زینب کبری(س) در راستای حفظ پیام عاشورا اشاره و با تأکید بر اینکه شجاعت و صبر جمیل این بانوی بزرگوار ریشه در عبودیت و بندگی ایشان داشت، بیان کرد: ایشان به واسطه بندگی خالصانه ای که داشتند، از آنچنان صبری برخوردار بودند که قابل وصف نیست.

وی با بیان اینکه امروز سلحشوران یمن که دنیای استکبار را خسته کرده اند از جریان عاشورا الگوبرداری می کنند، اضافه کرد: کسانی به سعادت دست پیدا می کنند که در سایه عبودیت الهی، مسیر ایثار و شهادت را در پیش گیرند و در برابر زورگویان تسلیم نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به درس امام شناسی جریان کربلا اشاره و اظهار کرد: جامعه ای به سعادت دست پیدا می کند که رهبری الهی و شایسته که بر اساس قرآن کریم عمل کرده و بشریت را به سوی اقامه عدل، قسط و حق دعوت کند؛ آن رهبری شایسته است که عدالت اجتماعی و حق گرایی را در دستور کار خود قرار دهد و حکومت را ابزاری برای بسط عدالت بداند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به نقظه مطلوب حکومت اسلامی فاصله داریم و با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تار و پود مدیریت در جامعه اسلامی به دست افرادی که در راستای عدالت اجتماعی و احقاق حقوق مظلومان و محرومان حرکت می کنند، بیافتد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی(ره)، مسیر ایشان را به بهترین شکل ادامه داده، اجازه انحراف در این راه را ندادند و با همه وجود به مکتب امام(ره) وفادار ماندند.

وی با اشاره به اینکه با الهام از مکتب عاشورا باید با بصیرت، معرفت و بینش عمیق، صراط مستقیم را بشناسیم و در راستای آن با استواری و ثبات قدم برداریم، تأکید کرد: امروز نیازمند بصیرت و بینش عمیق برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد حرکت مذبوحانه، ددمنشانه و ننگین نشریه شارلی ابدو در بازنشر کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) را شدیداً محکوم و ابراز کرد: این اقدام موهن، اهانت به یک فرد و انسان نیست، بلکه اهانت به یک و نیم میلیارد انسانی است که همه شکوه و عظمتشان در چهره نورانی یامبر اکرم(ص) تجلی یافته و هویت خود را از این شخصیت استثنایی به دست آورده اند.

وی تصریح کرد: کشوری که 1998 روژه گارودی را به اتهام انکار هولوکاست محاکمه کرده و او را مجرم می شناسد، تحت عنوان دفاع از آزادی بیان، نسبت به اقدام اهانت آمیز نشریه شارلی ابدو سکوت می کند و این جای تأسف و تأثر شدید دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اقتدار برآمده از عزت و عظمت پیامبر اسلام(ص) در امت اسلامی دشمنان را عصبانی ساخته است، گفت: دشمن اقتدار جبهه مقاومت را مرهون وجود ایشان دیده و خشم خود را با این اقدامات نشان می دهد؛ در این روزها که جبهه استکبار سیلی های متعددی را دریافت کرده و رژیم صهیونیستی که روزی سودای تسلط بر آب های گرم خلیج فارس را داشت، امروز برای حفظ موجودیت متزلزل و فروپاشی خود تلاش می کند با مزدوران کوچک منطقه ارتباط برقرار کند، زیرا بازوان جبهه مقاومت و پنجه های نیرومند مسلمانان حلقوم او را می فشارد؛ همه این موارد سبب شده است تا دشمن عصبانیت خود را با توهین نسبت به شخصیت نورانی پیامبر اسلام(ص) نشان دهد./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات