۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۵۰۹۴
آیت الله اعرافی:

امت اسلام در برابر موج عادی سازی روابط با اسرائیل مقاومت کنند

امت اسلام در برابر موج عادی سازی روابط با اسرائیل مقاومت کنند
آیت الله اعرافی با محکوم کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: امت اسلام در برابر عادی سازی روابط با اسرائیل و ذلت پذیری در برابر آمریکا و اسرائیل بیدار شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به لزوم رعایت حقوق الهی و حقوق پیامبر و اهل بیت(ع) از سوی انسان گفت: عمل به وظایف ضمن این که ادای تکلیف است منشأ تکامل انسان می شود، عزاداری و عرض ادب و ارادت ما به پیامبر و ائمه هدی(ع) از وظایفی است که ما داریم اما از این وظیفه سودی به این بزرگواران نمی رسد بلکه تمام سود آن به خود انسان باز می گردد.

وی افزود: بیش از 20 وظیفه برای ما در آیات و روایات تبیین شده و اگر بخواهیم زندگی ایمانی و الهی داشته باشیم ادای این وظیفه ها مسأله ای بسیار مهم است، اولین وظیفه ما معرفت است و اگر انسان امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ائمه طاهرین(ع) کانون های نور و هدایت هستند و معرفت پایه وظایف دیگر است، اظهار داشت: اگر شناخت نباشد دچار مشکل خواهیم شد، برخی شناخت ها ابتدایی و اولیه است اما معرفت یک امر ذو مراتب است و درجات دارد، هنر انسان این است که در این درجات بالا بروند؛ معرفت وظیفه عقلی و شرعی ماست و پایه وظایف دیگر انسان محسوب می شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم روز به روز شناخت خود را نسبت به اهل بیت طاهرین(ع) افزایش دهیم، بعد از وظایف ما در قبال خدا مهمترین وظیفه در قبال پیامبر و اهل بیت(ع) است، ارزش دین به این است که مبتنی بر معرفت و شناخت باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به آموزش مجازی نهادهای علمی در شرایط کرونا ابراز داشت: آموزش غیر حضوری ضمن این که فوایدی دارد اما باید توجه داشته باشیم به ویژه در آموزش و پرورش قطع ارتباط دانش آموز و معلم و شاگرد و استاد می تواند چالش هایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: معلمان، مربیان، مدیران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید برای کاستی های نظام آموزش مجازی تدبیر کنند و اجازه ندهند چالش هایی مانند افت تحصیلی ایجاد شود، فضای فعلی نباید سبب افت در شاخص های علمی و اخلاقی شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در این شرایط خانواده ها باید همراهی بیشتر داشته باشند و همفکری و همکاری کنند تا فرزند رشد علمی، اخلاقی و تربیتی داشته باشند، در دانشگاه و حوزه هم باید مراقبت ها وجود داشته باشد، هر سه نهاد باید به این مسائل توجه کنند اما آموزش و پرورش باید توجه بیشتری کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کرونا و تحریم اضافه کرد: این شرایط وضع اقتصادی دشواری به وجود آورده است، در کنار آن برخی از کاستی ها و بی تدبیری ها بر شرایط سخت مردم می افزاید. شرایط موجود برای طبقاتی از مردم دشواری های جدی پدید آورده و پایین آمدن سطح زندگی مردم و رفتن به سمت زیر خط فقر مقوله ای بسیار نگران کننده است.

آیت الله اعرافی با بیان این که امروز غالب طبقات جامعه در شرایط سخت هستند، به وظایف مردم و مسؤولان در این شرایط اشاره کرد و گفت: مردم می توانند حرکت های بزرگ مواسات و تعاون اجتماعی و کمک به نیازمندان را ساماندهی کنند.

وی افزود: وظیفه دیگر مردم در کنار مسؤولان این است که اگر می توانند در تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ایفای نقش کنند، وظیفه ای که بر دوش نهادهای حمایتی و مسؤولان قرار دارد این است که باید برنامه های درست حمایتی از اقشار آسیب پذیر داشته باشند و حمایت ها را ارتقا دهند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: از همه مهم تر وظیفه دستگاه اجرایی، دولت، مسؤولان و مجلس است و باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و نگاه به بیرون باید قطع شود، با توجه به هجمه دشمنان باشد شرایط تازه ای را طراحی کنیم تا از مردم حمایت شده و جهش تولید داشته باشیم.

وی با بیان این که نیاز به برنامه های کارشناسی شده برای حل مشکلات داریم، ادامه داد: امیدواریم دولتمردان در فرصت باقی مانده به صورت جدی کار کنند، دشمنان تهدید می کنند که می خواهند کشور را دچار فروپاشی کنند، ملت باید درک کاملی داشته باشند و مسؤولان کمر همت ببیندند و کار کنند.

آیت الله اعرافی با محکوم کردن عادی سازی روابط مزدوران با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: امیدواریم امت اسلام در برابر موج عادی سازی روابط با اسرائیل و ذلت پذیری در برابر آمریکا و اسرائیل بیدار شوند و مقاومت کنند.

وی عنوان کرد: محور مقاومت با قوت استوار است و به راه خود ادامه می دهد و خیال های خام دشمن تعبیر نشده و خیال های آنان درباره مقاومت نقش بر آب خواهد شد، امت اسلام باید بیدار شوند و این ننگی برای مزدوران خواهد بود، مزدوران بدانند با این کارها نمی توانند آینده ای برای خود رقم بزنند و بدانند که آینده به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد./998/پ201/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا طهماسبی کد ملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
باسلام
نظر به انجام در ارسال گزارش به وسعت بسیار بالا به مقامات و مسئولان محترم نظام پیرو کامنتهای ارسالی : ارسال آن وفق گزارشات " شکوه هاست از ارواح طیبه و خون های نورانی شهدا و ناله هاست بر مزار قبور همیشه نورانی وگلباران شهدا در مظلومیت ۰ ۰ ۰ و تاوان عشق ۰۰۰ و خدشه بر حرمت ۰۰۰" ٭ وطبق فرمایشات بنیان گذار کبیر انقلاب امام راحل رحمة الله علیه در خصوص عناصر ۰۰۰ مرکزاسنادانقلاب اسلامی ٭ ونکاتی ۰۰۰ که .... پاسخ گوی جمیع مقامات محترم نظام خواهند بود ۰ رضا طهماسبی ...
0
0