۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۵۱۹۶
عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان مطرح کرد؛

مقاومت مردمی تنها ناجی قره‌باغ/ گره‌ای که با دندان قدرت خارجی باز نمی‌‌شود

مقاومت مردمی تنها ناجی قره‌باغ/ گره‌ای که با دندان قدرت خارجی باز نمی‌‌شود
یک عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان جریان مقاومت، آزادی قره باغ را از طریق مردم قابل تحقق دانست و گفت: هیچ قدرت خارجی توان این کار را ندارد.
شیخ توحید ابراهیم بئیلی عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اظهارداشت: جریان مقاومت، آزادی قره باغ را از طریق مردم قابل تحقق می داند و نه قدرت های خارجی بنابراین تمام کنشگری های ما باید منجر به تقویت مقاومت و تفکر مبتنی بر آن باشد.

وی تصریح کرد: حاکمیت طاغوتی و غربی آذربایجان که تحت نفوذ رژیم صهیونیستی و روسیه است، در این مسأله سعی دارد طوری طرح ریزی کنند که به ضرر جریان اسلامی مقاومت تمام شود.
 
شیخ ابراهیم بئیلی با تأکید بر اینکه هیچ قدرت خارجی توان آزاد سازی قره باغ را ندارد، یادآور شد: تمام کنشگری های ما باید منجر به تقویت مقاومت و تفکر مبتنی بر آن باشد چراکه برخی از قدرت ها و دولت ها می‌خواهند این جریان را به نفع خود تغییر دهند و اینجاست که تیزهوشی و دقت نظر ما دارای اهمیت است و خطاهای احتمالی می تواند ایجاد شائبه کرده و مشکل آفرین شوند.

وی تصریح کرد: اقتصاد ترکیه که متکی به توریسم بوده منفی شده است و اردوغان می خواهد برای جبران از نفت باکو استفاده کند. تکفیری ها که روی دست ترکیه مانده اند در چه جایی بهتر از قره باغ می توانند مستقر شوند که برای روسیه و ایران هم تهدید ایجاد کنند. الهام جنگ را آغاز کرد تا ارمنستان را پای میز مذاکره بیاورد و بالانس سیاسی ایجاد کند. الهام ابتدا نیت خود را گفت ولی اکنون می گوید باید قره باغ را آزاد کنیم. حکمت حاجی اف که سخنگوی الهام علی اف است و نفر دوم اسرائیل در آذربایجان محسوب می شود، گفت که جنگ ما جنگ صلح و دفاع است.

عضو مقاومت اسلامی جمهوری آذربایجان افزود: الهام به هدفش نرسیده و به دروغ می گوید که ارتش آذربایجان می‌خواهد این مناطق را آزاد کند. تکفیری ها هم برای اهداف سیاسی بلند مدت و هم برای جنگیدن به این منطقه آورده شده اند. تحلیل بنده این است که در این مورد اردوغان مرتکب اشتباه محاسباتی شده است چون تکفیری ها در سوریه با انگیزه دینی می جنگیدند و در قره باغ این انگیزه را ندارند و فقط برای مزد گرفتن آمده اند. بعید نیست که این تکفیری ها ضربه به جبهه خودی بزنند و شیعیان را بکشند؛ با توجه به تلفاتی که آذربایجان داده است این مطلب دور از ذهن نیست./ت302/ف
ارسال نظرات