۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۵۲۰۲
امام جمعه موقت کرمانشاه:

نباید در اربعین امسال بهانه ای به دست دین ستیزان داد

نباید در اربعین امسال بهانه ای به دست دین ستیزان داد
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در اربعین امسال باید نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم تا بهانه ای به دست دین ستیزان و دشمنان اهل بیت(ع)ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی صبح امروز در دیدار با جمعی از مسوولان تشکل های مذهبی و دینی شهر کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: امسال بنا بر صلاحدید ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم های اربعین به مانند سالهای گذشته برگزار نمی گردد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از سوی دیگر امسال برخلاف سال های گذشته مراسم راهپیمایی اربعین و سفر به کربلای معلی به علت بیماری کرونا برگزار نخواهد شد، ولی این بدان معنا نیست که مراسم ها در این روز بزرگ تعطیل است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه باید اجازه ندهیم که بیماری کرونا تاثیرات مخرب خود را بر روی حوزه دین بگذارد، بیان کرد: شاید در ظاهر برخی از آیین های بزرگداشت اربعین حسینی امسال به علت شرایط مذکور برگزار نگردد، ولی باید با مدیریت خاص و ویژه برنامه های ویژه این روز مهم در تقویم شیعه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با تاکید بر اینکه بسیاری از هیات ها و تشکل های مذهبی کشور برنامه های اربعین خود را به سمت کمک های مومنانه و... تغییر داده اند، گفت: هدف از برگزاری مراسم های ویژه اربعین حفظ شعائر اسلامی و دینی است، بنابراین می توان در این روز نه تنها از تعطیلی و لغو برنامه های ویژه اربعین جلوگیری کنیم، بلکه می توانیم که زمینه ساز یک سنت پسندیده و اسلامی نوین و عامه پسند باشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: مانند دهه اول محرم که دشمن تلاش زیادی برای تعطیلی آن داشت، برای اربعین هم معاندان برنامه های خاص خود را دارند و به عینه می بینیم که بعد پایان دهه اول محرم، تبلیغات علیه اربعین حسینی از سوی رسانه های دشمن و دین ستیز به صورت هماهنگی آغاز گردید.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اسلام تمام زوایای موجود را در نظر گرفته است و از سوی دیگر حفظ سلامت مومنین از اولویت های این دین آسمانی است، بنابراین باید در اربعین حسینی امسال نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم تا خدایی ناکرده بهانه ای به دست دین ستیزان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام ندهیم./1400/210/خ

ارسال نظرات