۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۴۷۲۴
مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه:

پژوهش و تهذیب؛ مکمل آینده طلاب است

پژوهش و تهذیب؛ مکمل آینده طلاب است
کرمانشاه ـ مدیر مدرسه علمیه صحنه گفت: طلبه اگر می خواهد که در مباحث آموزشی و پژوهشی چهره ای موفق باشد، باید در تهذیب و اخلاق نیز سرآمد باشد، زیرا این دو مکمل و همدیگرند.

حجت الاسلام علی بهمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: حوزه های علمیه به مانند دانشگاه ها در برخی از مباحث آموزشی مشترکاتی باهم دارند.

این استاد حوزوی مساله آموزش و پژوهش را یکی از این مشترکات بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در هر دو مرکز مساله آموزش علم جویان یکی از مباحث کلیدی است، اما تفاوت ها بین این دو مرکز عملی به نوع نگاه ها به مسایل آموزشی برمی گردد.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: در حوزه های علمیه در کنار مباحث آموزشی مساله تهذیب نیز بسیار مورد توجه است به گونه ای که طلاب باید این دو مقوله را در کنار هم و به صورت هماهنگ فرا بگیرند و اساتید حوزوی نیز بر روی این مهم تاکیدات فراوانی داشته و دارند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) صحنه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با نگاهی به زندگی بزرگان دین و حوزه به خوبی متوجه می شویم که این بزرگان در کنار علم به مسئله تهذیب نفس نیز توجه کافی داشته اند و همین دو عامل باعث ماندگاری نام این عزیزان شده است.

حجت الاسلام بهمنی تاکید کرد: طلبه اگر می خواهد که در دوران حضور در حوزه علمیه در مباحث پژوهشی و آموزشی چهره ای موفق داشته باشد، حتما باید در بحث تهذیب و اخلاق نیز سرآمد باشد، زیرا این دو مکمل و تکمیل کننده همدیگر هستند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تهذیب باعث پاکی روح انسان می شود، گفت: سبکی روح و ذهن انسان یکی از راههای ترقی در زندگی است، بنابراین همیشه به طلاب تاکید می کنیم که مساله توکل، تقوا و اخلاص را مورد توجه قرار دهند و آن را در زندگی و کار خود همواره مدنظر داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) صحنه با اشاره به اینکه زمان یکی از ارزشمندترین ثروت های هر انسانی است، بیان داشت: طلاب باید از لحظه لحظه وقت و زمان خود بهترین استفاده را ببرند و اجازه ندهند که حواشی زندگی آنها را از راهی که انتخاب کرده اند، منحرف کند.

حجت الاسلام بهمنی گفت: از این روست که همواره اساتید حوزوی طلاب را به مطالعه کتب دینی بزرگان اسلام و مذهب حقه شیعه تشویق می کنند، بنابراین یک طلبه که فردا به عنوان مبلغ در جامعه شناخته می شود باید در بسیاری از مباحث دینی، علمی و... سرآمد باشد./1400//310/خ

ارسال نظرات