۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۵۳۰۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اسلام با تبرج مخالف ولی با تجلی زن در جامعه موافق است

اسلام با تبرج مخالف ولی با تجلی زن در جامعه موافق است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اسلام با تبرج مخالف ولی با تجلی زن در جامعه موافق بوده و زن را آیینه جمال و جلال الهی می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی در راستای ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در استان، اظهار کرد: اسلام با تبرج زن مخالف است؛ اما با تجلی زن در شئون مختلف جامعه مخالفتی ندارد.

وی افزود: اسلام با تبرج مخالف ولی با تجلی موافق بوده و زن را آیینه جمال و جلال الهی می‌داند؛ یعنی در شیوه زندگی و سبک زندگی زن مسلمان باید صفات الهی ازجمله وقار، متانت حیا، عفت و ... تجلی یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خداوند زن را مکمل مرد آفرید و زن و مرد در جامعه دینی مکمل و متمم یکدیگر هستند، اضافه کرد: زن پایگاه و سکوی پرش مردان الهی است و این هنر زن است که انسان‌ها را از مُلک به ملکوت و از فرش به عرش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه اسلام نقش تربیتی و سازندگی زنان را از مردان مؤثرتر می‌داند، اظهار کرد: نقش بانوان متدین این است که در خانواده مکتب تربیتی تأسیس کنند؛ یعنی علاوه بر اقتضائات زندگی مادی، خادم فرهنگی بوده و خانه را مکتب تولید و تربیت انسان‌های صالح و سالم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرهنگ مهاجم غرب می‌خواهد ما را از این فرهنگ اصیل اسلامی جدا کند، افزود: تلاش دشمن این است که جامعه ما را با ناهنجاری‌هایی که ایجاد می‌کند از ارزش‌های راستین دور کرده و فضا و سبک زندگی ما را عوض کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد سبک زندگی فرزندان ما عوض کرده و معروف‌ها را تبدیل به منکر و منکرها را به معروف تبدیل کند؛ ازاین‌رو باید در مقابل این هجوم همه‌جانبه دشمن ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به آیه «لا اِکْراهَ فِی الدّین» و مستمسک قرار دادن آن از سوی برخی افراد برای رهایی از الزامات دینی، افزود: این آیه باید به‌درستی معنا شود، این آیه می‌گوید در انتخاب دین و آئین اجباری نیست ولی وقتی دینی را پذیرفتی باید در چهارچوب آن حرکت کرده و به ارزش‌های آن دین دهن‌کجی نکنی./9314//202/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات