۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۵۷۶۵۹
امام‌جمعه شیروان:

نتیجه جنبش فمینیسم تضییع حقوق زنان بوده است

نتیجه جنبش فمینیسم تضییع حقوق زنان بوده است
حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: جنبش فمینیسم به بهانه دفاع از حقوق زن اقداماتی انجام داد که اگر به نتیجه آن اقدامات نگاه کنیم می‌بینیم درست مقابل مقوله دفاع زنان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در همایش عفاف و حجاب که با حضور طلاب خواهر حوزه علمیه در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «لَا تُمَلِّک الْمَرْأَةَ مِنَ الْأَمْرِ مَا یجَاوِزُ نفس‌ها فَإِنَّ ذَلِک أَنْعَمُ لِحَالِهَا وَ أَرْخَی لِبَالِهَا وَ أَدْوَمُ لِجَمَالِهَا فَإِنَّ الْمَرْأَةَ رَیحَانَةٌ وَ لَیسَتْ بِقَهْرَمَانَةٍ» و تأکید می‌کند زن را به کارهایی که فراتر از تحمل او است وادار مکن که این‌گونه برای رعایت حال و راحتی خیال و دوام زیبایی او بهتر است، زیرا زن گلی خوشبو است و پیشکار نیست.

وی افزود: اگر این عبارت امام علی (ع) را معنا کنیم نکته مهمی از آن برداشت می‌شود و آن این است که اسلام عزیز نگاه والایی به زن دارد و زیباترین و باارزش‌ترین نگاه به زن در اسلام است؛ به‌گونه‌ای که اگر در بین همه مکاتب عالم موضوع زن را بررسی کنیم می‌بینیم هیچ مکتبی مانند اسلام به زن به‌عنوان یک موجود باارزش و پربها توجه نکرده است.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: وظیفه زن در تربیت انسان و فرزند بسیار بالاست؛ زیرا وظیفه اصلی تربیت بر عهده زن است و تربیت هم کاری است که نیازمند صفای درون است؛ به این معنا که اگر صفای درون وجود داشته باشد تربیت سالم و صالحی خواهیم داشت و صفای درون هم متوقف بر جلای بیرون است.

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام اسلامی در طول تاریخ تلاش گسترده‌ای کرده‌اند تا صفای درون زن را بگیرند و جنس زن را به نفع خود به خدمت بگیرند، در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای در طول تاریخ صورت گرفته ازجمله اینکه رویکردی در دنیا به نام فمینیسم و دفاع از حقوق زن شکل گرفت و به بهانه دفاع از حقوق زن اقدامات فراوانی انجام دادند که اگر به نتیجه آن اقدامات نگاه می‌کنیم می‌بینیم درست مقابل مقوله دفاع زنان قرار دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: رویکرد فمینیسم با شعار برابری زن و مرد و دفاع از زن، او را وارد عرصه‌هایی از جامعه کرد که متناسب با جنس و وجود زن نبود و نتیجه‌اش این شد که بنگاه‌های اقتصادی زن را به‌عنوان ابزار به خدمت گرفتند و با یک‌سوم و یا نصف قیمت کاری مرد از او استفاده و بهره‌برداری کردند.

وی ادامه داد: در این روند صفای درونی زن مورد تهاجم قرار گرفت، در حالی که این صفای درونی می‌تواند منجر به تربیت انسان‌هایی شود که می‌توانستند منشأ اقدامات بزرگی در جامعه باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات