۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۷۴۲۰
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

سنگر عفاف و حجاب سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است

سنگر عفاف و حجاب سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است
حجت‌الاسلام احمدی گفت: عفاف و حجاب در و دیوار مستحکمی دارد و همچون سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با تأکید بر اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملى دو فضیلت «حیاء» و «غیرت» است.

وی افزود: با توجه حدیث «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه» (الكافی/ج‏2/ص‏106) و «إنَّ الْغیرَةَ مِنَ الاْیمانِ» (الفقیه/ج‏3/ص‏444) پیامبر اکرم (ص) حیا و غیرت نشانه‏هاى اصلى ایمان است و بدون آن ایمان معنایى ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: هم‏چنین كلمه «حجاب» متشكل از چهار حرف (ح- ج- الف- ب) است كه در برداشت ذوقى مى‏ توان آن را اشاره به فضائلى دانست كه فریضه حجاب اسلامى حاكى از آن‏ها است.

وی ادامه داد: کلمه حجاب به‌خودی‌خود متشکل از چهار مفهوم و معنای والای حیا یا حریت، جهاد فی سبیل الله، «ایمان» یا «اعتمادبه‌نفس» یا «استحكام شخصیت» و بصیرت است و اگر این فضیلت‏ها در كسى جمع شد، می‌تواند در سنگر عفاف و حجاب، در مقابل تهاجم فرهنگى دشمن، مجاهدت کند.

حجت‌الاسلام احمدی بابیان اینکه علل اصلى بد پوششى هم‌ریشه در نبود همین الفباى حجاب است، تصریح کرد: وادادگی در مقابل فرهنگ بیگانه، ضعف اعتقادى و ایمانی، عدم اعتمادبه‌نفس و تقلید كوركورانه از سر عقده‏ هاى روحى و روانى، كسب موقعیت و جایگاه در جامعه از علل اصلی بد پوششی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر دلایل بد پوششی ناآگاهی و تربیت و تعلیم نادرست، وجود برخی شبهات، تفاخر و اظهار غنای مالی و برداشت غلط یا سوءاستفاده از «آزادى»، «حقوق زنان»، «حس فطرى زیبایی طلبی و جلوه‏گرى»، «توجیه و باور غلط تسریع و تسهیل در شوهر یابی و ازدواج» است.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: به‌طورکلی دلایل بد پوششی بی‌شمار است و درمجموع بروز و ظهور انحراف همواره ریشه در دو عامل «شبهه علمى» و «شهوت عملى» دارد كه عامل دوم از عامل اول بیشتر و قوى‏ تر عمل مى‏ كند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: پشت سرموج بد پوششی و بدحجابى که بیماری بدخیم جوامع امروز است توطئه و تلاش دشمن به‏ خوبى دیده می شود، اما سنگر عفاف و حجاب همچون سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات