۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۶۵۳۲۹
با پیشنهاد مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی؛

مراکز توزیع آب تصفیه خراسان شمالی در اربعین صلواتی می‌شوند

مراکز توزیع آب تصفیه خراسان شمالی در اربعین صلواتی می‌شوند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی مراکز توزیع آب تصفیه در خراسان شمالی طرح نذر آب را به نیت سیدالشهدا (ع) اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، از اجرای طرح نذر آب از سوی مراکز توزیع آب تصفیه سطح شهر بجنورد هم‌زمان با ایام اربعین خبر داد و گفت: هم‌زمان با این ایام تصفیه‌خانه‌های فروش آب در بجنورد به موکب اربعین تغییر کاربری می‌دهند.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های محتوایی با موضوع اربعین، گفت: توزیع نذر آب در سطح شهرها می‌تواند به‌عنوان اقدامی مردمی و رایگان در ایام اربعین حسینی صورت گیرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در ایام اربعین یکی از کارهایی که در عراق انجام می‌شود پذیرایی از زائران با آب است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی این اقدام شایسته به‌صورت مردمی و رایگان از سوی شش مرکز توزیع آب تصفیه در سطح شهرهای استان صورت گرفته و این مراکز آب رایگان را به نیت سیدالشهدا (ع) به مدت دو روز تا اربعین حسینی توزیع خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با ارائه پیشنهاد اجرای طرح نذر آب از سوی سایر مراکز توزیع آب تصفیه در سطح شهرهای استان، تصریح کرد: باید علاوه بر توزیع نذورات مردمی، با تبیین معارف زیارت اربعین، به سمت کارهای محتوایی پیش برویم و بدانیم زیارت اربعین از ما چه می‌خواهد و امروز در قبال آنچه نقشی می‌توان ایفا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در صحبت اخیر خود بحث ادعیه و زیارات روز اربعین را مطرح کردند؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود در بازه زمانی اربعین تا پایان صفر، کارگاه‌های تدبر در زیارت اربعین به‌صورت گسترده در نهادها و دستگاه‌های مختلف برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه این اقدام سال‌های گذشته به‌صورت پراکنده انجام می‌شد؛ ولی انتظار می‌رود امسال این برنامه با هماهنگی و انسجام بیشتری صورت گیرد، اظهار کرد: می‌توان در قالب کارگاه‌های کوچک اما با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های «تدبر در قیام عاشورا و بررسی زیارت اربعین» را پیگیری کرد تا کار محتوایی مناسبی در این زمینه صورت گیرد./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات