۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۶۵۱۴۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی:

اربعین امسال هر خانه یک حسینیه شود

اربعین امسال هر خانه یک حسینیه شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام موسوی گفت: اربعین امسال طرح هر خانه یک حسینیه از طرح‌های شایسته اجرا است که منافاتی هم با مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع اربعین برگزار شد، با اشاره به نشست سالانه رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئوکنفرانس با دانشجویان سراسر کشور به مناسبت روز اربعین، اظهار کرد: هر سال این دیدار به‌صورت مجازی و ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شد ولی امسال این مراسم برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی شایسته است که در این ایام به سمت برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم؛ از جمله اینکه نشست‌های هم‌اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینهٔ برگزاری مراسم اربعین مقدم است اما بحث «هر خانه یک حسینیه» از طرح‌های شایسته اجرا است که برگزاری آن منافاتی با مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب در تداوم نهضت عاشورا و ماندگاری این پیام، اظهار کرد: ماندگاری عاشورا و اربعین به دلیل فعالیت‌ها و روشنگری‌های این بانوی نمونه است که علاقه و محبت خود نسبت به امام حسین(ع) را در بالاترین سطح نشان داد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی گفت: در مورد این علاقه حضرت به برادر خویش نقل می‌کنند در جریان حرکت به‌سوی عراق ابن عباس به امام حسین(ع) گفت اگر ناگزیر باید به این سفر بروید، حداقل این زنان و بچه‌ها را با خود نبرید. در این لحظه، حضرت زینب(س) خطاب به ابن عباس فرمود: سوگند به خدا از حسین جدا نخواهم شد، همراه او خواهم بود با او زندگی کرده و با او می‌میرم.

وی افزود: بعد از واقعه عاشورا نیز پرستاری از امام سجاد(ع) که در بستر بیماری بود و نیز پرستاری و مراقبت از فرزندان و اهل‌بیت امام حسین (ع) در سخت‌ترین شرایط، وظیفه‌ای بود که تنها حضرت زینب(س) باید صبورانه بر دوش می‌کشید تا کاروان محنت و غم به منزلگاه خود بازگردد و رسالت خود را به انجام برساند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: این‌گونه است که باید گفت که اگر تلاش بی‌نظیر و فداکاری کامل حضرت زینب(س) نبود، به یقین جریان کربلا را بنی‌امیه یا به فراموشی می‌سپردند یا از مسیر حیات‌بخش خود منحرف می‌کردند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات