۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۸۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اربعین امسال آزمون ولایتمداری است

اربعین امسال آزمون ولایتمداری است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به تصریح رهبری بر عدم حضور در پیاده‌روی اربعین به دلیل عدم صلاحدید ستاد مبارزه با کرونا، اربعین امسال را آزمون ولایتمداری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، ولایتمداری را سرِّ قیام حسینی دانست.

وی افزود: آنچه اربعین را اربعین کرده است در این حدیثِ نبویِ کوتاه خلاصه می‌شود که «إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً»؛ یعنی شهادت امام حسین (ع) داغ سوزانی در دل مؤمنین است که هرگز به سردی نمی‌گراید و هرگز از بین نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: این حرارتی است که هیزم آن عشقی لایزال بوده و در قلب یکایک محبینش وجود دارد، رابطه‌ای که هیچ جای عالم جز میان امام و مأموم یافت نمی‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: این محبت در تطور تاریخی‌اش در حال حرکت بوده و به هر موقفی رسیده، جنبش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سرِّ قیام، فهم مقام امام است، تصریح کرد: این چیزی است که خون‌های پاک بی‌شماری تاکنون صرف ایجادش شده است؛ اما اکنون باید دید در این تطورِ تاریخیِ تشیع، به چه میزان رشد کرده است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی و در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: در این سال‌ها با پایان دهه محرم تنها مُسکِّن دل‌تنگی آن، امید به آرامشِ زیارت در روز اربعین بوده است؛ اما امسال شیوع ویروس منحوس، مانع از رفع دل‌تنگی است.

وی ادامه داد: اما اگر قدم نهادن در مسیر پیاده‌روی لبیک به ندای تاریخی امام است، باید پیام قیام را در ولایتمداری و تبعیت از اولی الامر خلاصه کرد تا نجات از حیرت ضلالت معنا پیدا کند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: پس در چنین شرایطی چگونه می‌توان تعارض مستقر بین تصریح ولی جامعه بر عدم حضور در پیاده‌روی، به دلیل عدم صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا را با پیام ولایتمداری قیام حسینی توجیه کرد؟

وی ادامه داد: آن هم در حالی که ایشان به نحو امر ولایی و نه ارشادی فرموده‌اند: رفتن برای راه‌پیمایی اربعین، فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملّی مربوط به کرونا است. اگر گفتند نه -که تا الآن گفتند نه- باید همه تابع باشند، همه باید تسلیم باشند. اینکه مثلاً فرض کنید ما بلند شویم برویم لب مرز اظهار ارادت به حضرت بکنیم، نه [نمی‌شود]./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات