۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۹۳۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حراست طلاب از مرزهای اعتقادی جامعه نیازمند جدوجهد دائمی است

حراست طلاب از مرزهای اعتقادی جامعه نیازمند جدوجهد دائمی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به شاخصه‌های طلبگی، گفت: حفاظت و حراست از مرزهای اعتقادی جامعه نیازمند جدوجهد دائمی و تلاش بی‌وقفه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان، با اشاره به اهمیت مراقبت نسبت به سلامت جسم و روح افراد جامعه، اظهار کرد: امروز در جامعه توجه به اهمیت سلامت و نیز مدافعان سلامت به‌خوبی مشاهده می‌شود.

وی گفت: در وجه دیگر سلامت اعتقادی و فرهنگی جامعه هم آن قدر اهمیت دارد که امام جامعه حضرت سیدالشهدا (ع) برای نجات جامعه از ویروس‌های خطرناک اعتقادی و فرهنگی که امنیت دین و ایمان مردم را هدف قرار داده بود قیام کرد و حاضر شد با اهل و عیال خود به قربانگاه کربلا برود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در زیارت اربعین امام حسین (ع) آمده است که: «... و بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیک لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَک مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ» و به این ویروس‌های خطرناک اشاره می‌کند که جهل و گمراهی که حاصل بیماری‌ها و آسیب‌های گوناگون روحی و معرفتی است، جامعه مسلمان آن زمان را از همراهی و نصرت امام زمانشان بازداشت.

 وی علم‌آموزی و حرکت در مسیر کسب معارف الهی و تزکیه نفس و در ادامه هدایت‌گری خود و جامعه که از اهداف ورود به حوزه علمیه است را مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اعتقادی بیان کرد و گفت: به همین دلیل است آیین مقدس اسلام برای تفقه و تزکیه اهمیت بسیار بالائی قائل است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: علم‌آموزی مهم‌ترین وسیله‌ای است که با ارتقای قوه عاقله می‌تواند در برابر لشکر جهل از انسان محافظت کند، مخصوصاً آن علمی که رشد معرفتی و اعتقادی انسان را به همراه داشته و متصل به کلام وحی و سخن معصومین باشد.

وی اضافه کرد: نقل است امام حسین (ع) نسبت به عبدالرحمان سلمی معلمی که به فرزندشان سوره حمد را آموخته بود هزار دینار و لباس اعطا کرد و دهان او را پر از جواهرات کرد که این نشان‌دهنده اهمیت تعلیم و تعلم است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به طلاب این مدرسه گفت: همان‌طور که مردم این منطقه مرزنشین و مرزبان هستند و از مرزهای جغرافیایی کشور محافظت می‌کنند سعی و همت طلاب و روحانیون این منطقه هم باید در حفاظت از مرزهای اعتقادی باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب، افزود: حفاظت و حراست از مرزهای اعتقادی جامعه نیازمند جدوجهد دائمی و تلاش بی‌وقفه است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات