۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۴۹۶
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی تشریح کرد؛

ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه خراسان شمالی در ایام غدیر

ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه خراسان شمالی در ایام غدیر
حجت‌الاسلام مهرپویان اعزام طلاب به حاشیه شهرها، اجرای برنامه ویژه کودک و نوجوان و برپایی سفره‌های عیدانه را ازجمله ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه در ایام غدیر ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در آیین معارفه دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای برگزاری شایسته مراسم ایام غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در این راستا تاکنون جلسات مختلفی با روحانیان و ائمه جمعه شهرستان‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرهنگ‌سازی برای برپایی سفره عیدانه غدیر و پرده‌خوانی است، اضافه کرد: انتظار می‌رود صداوسیما و رسانه‌ها در این ایام به موضوع برپایی سفره‌های عیدانه غدیر ورود و فرهنگ‌سازی کنند تا این کار در مرئی و منظر مردم باشد.

حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌شود شهرداری در یکی از ورودی‌های شهر ازجمله در میدان امام رضا (ع) سفره عیدانه غدیر را به‌صورت نمادین پهن کند.

وی افزود: همچنین شهرداری با استفاده از تابلوهایی که در سطح شهر دارد قبل از عید حال و هوای شهر را به سمت این فضا ببرد و درمجموع همه دست‌به‌دست هم دهند تا این کار فرهنگ‌سازی شده و به‌صورت مردمی برگزار شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر اینکه باید اقدامات خوب را با روش‌های مختلف ترویج داد و در بین مردم ایجاد انگیزه کرد، اظهار کرد: طرح پرده‌خوانی غدیر از چند سال پیش در استان شروع شده و نتایج خوبی در پی داشته است و سینمایش غدیر هم با استقبال کم‌نظیری روبرو شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای بهبود و ارتقای برگزاری این برنامه‌ها جلسات مختلفی برگزار شده است، ادامه داد: از دو ماه پیش برای روحانیان هجرت جلسات ماهیانه با حال و هوای غدیر برگزار می‌شود تا در دهه امامت و ولایت برنامه‌های مناسبی را برگزار کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: امسال با توجه به فضای کرونایی برخی از اقدامات و برنامه‌های حضوری تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی از دو هفته قبل شروع شده و به مرور هم افزایش می‌یابد.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره درزمینهٔ غدیر 99، اظهار کرد: برگزاری جلسه هماهنگی با روحانیون شهرک فرهنگیان بجنورد، جلسه هماهنگی با روحانیون شیروان، جلسه با روحانیون اسفراین و برگزاری جلسه با روحانیون مانه و سملقان ازجمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

حجت‌الاسلام مهرپویان نشست با روحانیون شهرک گلستان، جلسه با امام‌جمعه مانه و سملقان و شهر قاضی، جلسه با فعالان فضای مجازی، برگزاری جلسه با صداوسیما و برگزاری چهار جلسه با بانوان در شهرستان شیروان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه ذکر کرد.

وی افزود: اعزام نیرو در ایام دهه امامت و ولایت به حاشیه شهرستان‌ها، اجرای برنامه کودک و نوجوان در بعضی از مناطق، بازدید از خانواده سادات، پیگیری و فرهنگ‌سازی سفره‌های عیدانه، پیگیری و فرهنگ‌سازی اطعام دهی در استان، تبلیغ در فضای مجازی و تهیه بسته‌های ارزاق برای طلاب نیازمند از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و عید غدیر امسال برگزار می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات