۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۴۴۰
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

مراسمات اربعین به کمک های مؤمنانه تبدیل می شود

مراسمات اربعین به کمک های مؤمنانه تبدیل می شود
خوزستان - متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) اهواز گفت: مراسمات اربعین تعطیل نمی‌شود، تنها از اینکه به صورت اجتماع تشکیل شود، به آنچه که امکان دارد تبدیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شرایط شیوع کرونا، حفظ سلامت خود و دیگران را تکلیف شرعی خواند و بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید هرگونه رفتاری که بخواهد سلامت انسان را تهدید کند، نباید انجام شود در همین خصوص پیاده روی اربعین امسال برگزار نخواهد شد.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) اهواز با بیان اینکه امسال امکان حضور در عتبات عالیات وجود ندارد عنوان داشت: به دلیل احتمال آغاز موج سوم شیوع کرونا در کشور، تمام برنامه‌ها و مراسمات باید بر پایه سلامت افراد باشد، بنابراین همایش بزرگ پیاده روی اربعین و حضور در عتبات عالیات وجود ندارد.

وی در رابطه با برنامه‌های معرفتی جایگزین افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر خانه به صورت یک حسینیه باشد و توجه به معارف ارزشمند در زیارت نامه‌ها به خصوص زیارت نامه سیدالشهدا (ع) در ۲۰ صفر، توصیه می‌شود.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) اهواز در رابطه با تغییر شکل عزاداری‌ها از دسته جمعی به صورت انفرادی، اظهار داشت: مراسمات اربعین تعطیل نمی‌شود، تنها از اینکه به صورت اجتماع تشکیل شود، به آنچه که امکان دارد تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: فضا و برنامه‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که ما بهره‌ کافی را از معارف اهل بیت و اباعبدالله (ع) ببریم./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات