۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۴۴۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بزرگان دینی و علما به عنوان اسوه‌های کم‌نظیر به نسل جوان معرفی شوند

بزرگان دینی و علما به عنوان اسوه‌های کم‌نظیر به نسل جوان معرفی شوند
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: علمایی همچون آیت الله درچه ای باید هرچندسال یکبار برای نسل جوان به عنوان الگو معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره آیت‌الله سید محمد باقر درچه‌ای با بیان اینکه برگزاری این کنگره در یک صدمین سالگرد رحلت ایشان را نباید به تعویق انداخت، اظهار داشت: برگزاری این‌چنین کنگره‌هایی هر بیست سال یک‌بار باید با هدف معرفی اسوه‌های علم و دانش، معرفت و تهذیب به نسل جوان برگزار شود نه اینکه پس از گذشته صدسال، آثار و تألیفات ایشان به چاپ برسد.

وی با بیان اینکه بزرگان دینی و علما به عنوان اسوه‌های کم‌نظیر به نسل جوان معرفی شوند افزود: رهبر انقلاب اسلامی بر موضوع بزرگداشت علما و بزرگان تأکید داشتند چراکه بزرگداشت ایشان برای نسل کنونی مفید است و جوانان آگاه می‌شوند که چنین شخصیت‌های ارزشمندی در میان آنان وجود داشته‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: امام علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند «هَلَكَ خُزّانُ الأموالِ و هُم أحياءٌ، و العُلَماءُ باقونَ ما بَقِيَ الدَّهرُ، أعيانُهُم مَفقودَةٌ، و أمثالُهُم فِي القُلوبِ مَوجودَةٌ؛ مال‌اندوزان، باآنکه زنده‌اند، مُرده‌اند و اهل علم، تا دنيا هست زنده‌اند، پيكرهايشان از ميان مى‌رود، امّا يادشان در دل‌ها هست» این حدیث به این معنا است که علما باید تا زمانی که دنیا وجود دارد، باقی باشند و نباید آنان را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه درچه‌ای شخصیتی است که بسیاری از مراجع شاگرد ایشان بودند، گفت: بزرگداشت ایشان باید زودتر انجام می‌شد، هر چند تألیفات ایشان، همگی به چاپ نرسیده است اما پس از برگزاری کنگره، می‌توان مراسم رونمایی از کتب ایشان را برگزار کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر اصفهان در این جلسه اظهار داشت: چاپ و نشر آثار و تألیفات مرحوم آیت‌الله درچه‌ای به صورت چاپی و الکترونیکی نیازمند یک یا دو سال زمان است  تا برای استفاده محققان آماده شود.

حجت‌الاسلام محمد قطبی با بیان اینکه آثار ایشان به صورت «موسوعه» منتشر می‌شود، افزود: آثار آیت‌الله درچه‌ای ظرفیت خوب علمی برای دانشمندان به شمار می‌رود و لازم است به صورت وسیع در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد، همچنین کتاب‌های ترویجی شامل یادنامه و زندگینامه برای معرفی شخصیت ایشان به عموم مردم و حتی کودکان در حال تدوین و نشر است.

مسئول اجرایی کنگره آیت‌الله درچه‌ای گفت: مجموعه فرهنگی تخته فولاد، شهرداری اصفهان و حوزه علمیه اقدامات خوبی داشته‌اند و امیدوار هستیم با هماهنگی بیشتر بتوانیم از برنامه‌های مختلف صداوسیما برای معرفی شخصیت آیت‌الله درچه‌ای استفاده کنیم./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات