۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۵۴۸۶
حجت الاسلام قنبری خبر داد؛

برگزاری مسابقه دعای صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

برگزاری مسابقه دعای صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران
مازندران - مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری مسابقه دعای صحیفه سجادیه در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری مسابقه دعای صحیفه سجادیه در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی با بیان این که مسابقه به صورت غیر حضوری و از سوی بنیاد صحیفه سجادیه برگزار می شود، افزود: در این مسابقه دعای 24 و 25 صحیفه سجادیه محتوای آزمون مسابقه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، کتاب صحیفه سجادیه ترجمه استاد انصاریان را منبع آزمون این مسابقه دانست و خاطرنشان کرد: آزمون این مسابقه از دعاهای 24 و 25 صحیفه سجادیه عربی و ترجمه آن خواهد بود.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که آزمون این مسابقه به صورت سی سؤال چهار گزینه ای است، تصریح کرد: به سی نفر از طلابی که در این مسابقه برگزیده شدند هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران، پنجم دی ماه را زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد و افزود: بنیاد صحیفه سجادیه بابل برگزاری آزمون این مسابقه را عهده دار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، صحیفه سجادیه را گنجینه ای از مفاهیم ناب الهی دانست و با بیان این که در این مجموعه ارزشمند عالی ترین خلق و خوی انسانی در رفتار فردی و اجتماعی مورد توجه است، گفت: به طور حتم مطالعه عمیق مضامین این مجموعه ارزشمند آثار و برکات معنوی و روحی باید را برای طلاب در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که طلاب به عنوان مبلغان دین مبین اسلام باید این مفاهیم ناب توحیدی صحیفه سجادیه را بیش از پیش مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با این مفاهیم ناب ضمن تقویت بعد روحی و معنوی طلاب، عامل رشد علمی و اخلاقی آنها نیز خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب برای رسیدن به اهداف متعالی خود به الگوهای دینی و معنوی بیش از پیش نیازمند هستند، تصریح کرد: صحیفه سجادیه گنجینه ای ارزشمند از مفاهیم ناب توحیدی است که می تواند توشه راه طلاب در مسیر پیش روی باشد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که دعاها و مناجات های امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه حاوی عالی ترین مضامین اخلاقی، اجتماعی، عرفانی، اخلاقی است، ادامه داد: دعا پیوندی معنوی میان انسان و پروردگار است و دعاهای صحیفه، برنامه ای مدون برای رسیدن به کمالات روحی است که آثار تربیتی بسیاری را در پی خواهد داشت./950//310/خ

ارسال نظرات