۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۵۵۷۲

وضعیت مردم افغانستان در زیر سایه شوم آمریکایی‌ها

وضعیت مردم افغانستان در زیر سایه شوم آمریکایی‌ها
آمریکایی به افغانستان در سال ۲۰۰۱ باعث شد تا طالبان از قدرت به کنار روند، اما آنها تا به کنون ده‌ها هزار غیرنظامی و نیروهای امنیتی را توسط عملیات‌های خود از بین برده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مردم افغانستان فکر می‌کردند که با آمدن آمریکا در کشورشان، پیشرفت می کنند و از امکانات بهتر بهره مند می شوند؛ اما آنچه آنان در عمل شاهد آن بودند، چیزی جز خرابی، نا امنی و کسترش فساد نبوده است به طوری‌که در ماه گذشته مقامات آمریکایی ۱۶۰ میلیون دلار را از حکومت اشرف غنی به دلیل فساد در حکومت افغانستان، برگشت داده است.

در همین راستا برخی مردم افغانستان معتقدند که زمان طالبان هر چه که بود ولی امنیت در افغانستان از وضعیت، فعلی خیلی بهتر بود و آن‌ها اینقدر دغدغه از دست دادن جان خود و عزیزان‌شان را نداشتند.

در طی 19 سال گذشته، هرچند جوانان افغانستان اعم از دختران و پسران توانسته اند تحصیلات خود را ادامه دهند و برای خود شغل دست پا کنند و برخی هم وارد سیاست شوند، اما وضعیت بد امنیتی برای مردم افغانستان بسیار عذاب آور است و آنان مجبور هستند در زیر سایه جنگ زندگی را تجربه کنند و به دلیل عملیات‌های نظامی که توسطه نیروهای خارجی و طالبان حمایت می‌شود، بسیاری از عزیزان‌شان را از دست بدهند./ت302/ف

ارسال نظرات