۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۶۵۶۵۹

توصیه مقتدی صدر به عشایر عراق در پی حوادث اخیر کربلا

توصیه مقتدی صدر به عشایر عراق در پی حوادث اخیر کربلا
رهبر جریان صدر عراق در پی حوادث اخیر کربلا و اقدامات خرابکارانه برخی، برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی توصیه‌هایی به عشایر کرد.
به گزارش سروس بین الملل خبرگزار رسا،«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر لزوم تعهد فرزندان عشایر به نظم و انضباط عمومی خواستار حمایت شهرهای جنوبی عراق در برابر اقدامات خرابکارانه شد.

مقتدی صدر در توییتی از طریق صفحه رسمی خود در توییتر نوشت که به فرزندان قهرمان عراقی و عشایری که به دنبال حفظ امنیت عراق و محافظت از مقدسات کشور در برابر تروریست‌های داعش و رژیم معدوم و شرور بعث هستند می‌گویم که به شما برای محافظت از استان‌ها و مناطقتان در برابر تجاوزات و اقدامات خرابکارانه اعتماد دارم و بدانید که عراق در خطر است.

رهبر جریان صدر افزود که امیدوارم شما نزدیکانتان را که در خرابکاری و آتش زدن و سرقت و تجاوز به مقدسات مشارکت داشتند به راه راست هدایت کنید.

او همچنین از عشایر خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند. 

روز گذشته همچنین سید مقتدی صدر در صفحه توئیتر خود در خصوص حوادث کربلا نوشت: گروهی از نفوذی‌ها در صف تظاهرات کنندگان «انقلاب اکتبر» حضور دارند که با افکار منحرف و تمایلات داعشی و بعثی و با همراهی برخی از خرابکاران در صدد سوء استفاده از مناسبت‌های مذهبی این روزهای کربلا هستند و قصد دارند آن را به سمت تحقق منافع شوم خود سوق دهند که با مفاهیم دینی و ملی در تضاد است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی باید از مقدسات ما در برابر فتنه این خرابکاران که با حمایت‌های مشکوک خارجی همراه است، دفاع کنند. سایر انقلابی‌ها نیز باید از این افراد اعلام برائت کنند.

هسته اطلاع رسانی کربلای معلی روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث روز سه شنبه کربلا اعلام کرد که طی مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا، عصر سه شنبه شماری از تظاهرات کنندگان از استانهای مختلف در میدان التربیه تجمع کرده و در ادامه به سمت باب القبله(حرم مطهر) حرکت و تلاش کردند از راهی که مختص ورود نیست، وارد شوند که نیروهای مستقر به آنها هشدار دادند که به سمت اماکن اختصاص یافته همراه با بازرسی حرکت کنند.

این بیانیه افزود: برخی افراد نفوذی از طریق پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی مامور حمایت از زائران به درگیری پرداختند، ولی بلافاصله با این افراد برخورد صورت گرفت و به آنها اجازه ایجاد هرج و مرج و آشوب داده نشد و به کسانی که از مسیر درست برای زیارت حرکت می کردند، پس از بازرسی اجازه حرکت داده شد، همچنانکه اقدامات قاطع علیه افراد نفوذی که تلاش کردند امنیت زائران را به خطر اندازند، اتخاذ شد و با دوراندیشی نیروهای شجاع امنیتی این مسئله طی چند دقیقه پایان یافت و روند امور به حالت عادی بازگشت و زائران به زیارت خود به شکل عادی ادامه دادند و اقدامات امنیتی هم بر اساس طرح حمایت از زائران انجام شد و همه امور تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.
ارسال نظرات