۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۶۶۵۶۹۴
اربعین حسینی در پاکستان؛

شور عاشقان جامانده از سفر کربلا

شور عاشقان جامانده از سفر کربلا
میلیون‌ها نفر از شیعیان و عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام در پاکستان به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران غم و اندوه خود را ابراز داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شهرهای مختلف پاکستان از جمله "اسلام‌آباد، لاهور، کراچی، کویته، حیدرآباد، پیشاور و اسکردو" امروز شاهد حضور صدها هزار نفر از سوگواران شهدای کربلا از جمله جاماندگان سفر عشق بود.

اربعین حسینی امسال رنگ و بوی خاصی دارد زیرا شیوع همه گیری کرونا و ممنوعیت‌های اعمال شده در این خصوص باعث شد تا ده‌ها هزار نفر از عاشقان حسینی در پاکستان نتوانند به ایران و عراق سفر کنند و در پیاده‌روی عظیم اربعین حضور داشته باشند.

به همین مناسبت راهپیمایی‌های نمادین با عنوان پیاده‌روی اربعین حسینی در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و سایر شهرهای این کشور برگزار شد.

آیین‌های ویژه چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا در مناطق مختلف پاکستان برگزار می شود.

اربعین حسینی، وعده پاکستانی‌ها برای نمایش وحدت

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان روز سه‌شنبه طی یک نشست خبری مهم در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت برائت از افراط گرایان و هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان مشترک اسلام برای از بین بردن اتحاد اسلامی، گفت: فقط با اتحاد می‌توان نقشه دشمنان را خنثی کرد.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» تاکید کرد: خواسته اصلی دشمنان مشترک مسلمانان به ویژه در جامعه پاکستان مخدوش کردن چهره مهربان اسلام و روحیه صلح طلبی جامعه مسلمانان است.

وی اربعین حسینی را روز اتحاد شیعه و اهل تسنن در پاکستان معرفی کرد و از تمامی اقشار مختلف پاکستان خواست تا با حضور پرشور در روز ۲۰ صفر، چهلین روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان را در شهرهای کوچک و بزرگ پاکستان به صورت گسترده برگزار کنند.

علامه جعفری افزود: انسجام شیعه و سنی در پاکستان مانند همیشه پاسخ کوبنده به دشمنان وحدت و عاملان خشونت‌های فرقه‌ای در کشور است. با همین هدف ما با تمامی گروه‌های اسلامی و مذهبی پاکستان در تماس هستیم و با نقشه راه مشترک به توطئه ترویج اختلافات فرقه‌ای پایان خواهیم داد.

براساس این گزارش؛ مراسم بزرگداشت اربعین حسینی با شکوه هرچه تمام تر در بیشتر شهرهای پاکستان برگزار شد و تدابیر امنیتی خاصی نیز برای برگزاری این مراسم اندیشه شد.

پلیس در شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد به حالت آماده باش درآمده و خدمات تلفن همراه نیز در بیشتر شهرها تا پاسی از شب قطع است.

در شهرهای کویته، کراچی، لاهور و پیشاور نیز تدابیر امنیتی ویژه‌ای اندیشده شد تا مراسم اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شود.

در اربعین حسینی، امام بارگاه‌ها (حسینیه) و مراکز مذهبی مملو از جمعیت می‌شود و این روز را در پاکستان «چهلم» می‌نامند./ ۹۸۸/د101/ق

شور عاشقان جامانده از سفر کربلا

منبع: ایرنا

ارسال نظرات