۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۷۲۶
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

فضای مجازی و خطرات پیش رو

فضای مجازی و خطرات پیش رو
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز فضای مجازی تبدیل به منجلابی شده که هرکس گرفتار آن شده خارج شدن از این منجلاب برایش غیر ممکن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: دو آیه ۱۱ سوره رعد ۵۳ سوره انفال بیانگر یک قانون کلی به لحاظ جهان بینی و جامعه شناسی اسلامی است و سرنوشت ساز، حرکت آفرین و هشدار دهنده است.

وی افزود: در این آیات خداوند می‌فرماید، سرنوشت و عزت و ذلت ملت‌ها در دست خودشان قرار دارد و دشمنان خارجی در آن تأثیرگذار نیستند و هر ملتی برای رسیدن به عزت باید به دنبال تغییر مثبت درونی باشد تا از ذلت به عزت برسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این قانون کلی است که نعمت‌های خداوند تا زمانی که در مسیر صحیح از آن استفاده شود در اختیار انسان است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا نعمت‌های بزرگی از ما گرفته شده است، افزود: محدودیت‌های ایجاد شده نعمت‌هایی بودند که از ما گرفته شده است.

وی افزایش گناهان را نابود کننده نعمت‌های خداوند دانست و ادامه داد: امروز جامعه آلوده به انواع گناهان اقتصادی، ربا، رشوه، حرام خواری، اختلاس، پایمال کردن حق الناس، افزایش شکایت‌های مالی، گناهان اخلاقی، مفاسد، بدحجابی، بی غیرتی، بی حیایی، فحشا، اختلاط محرم و نامحرم، آبروریزی و گناهان فضای مجازی است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین تضعیف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و رهبری را گناه بزرگی دانست و گفت: عدم حضور در انتخابات و تخریب یکدیگر و رای به کاندیدا‌های غیر اصلح از دیگر گناهان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این فرمایش امام راحل که حفظ نظام از نماز واجب‌تر است، افزود: امروز هرکس در هر پست و مقام و جایگاهی که به نظام ضربه می‌زند به اسلام و نظام و خون شهدا خیانت کرده است.

وی گناه در عرصه فضای مجازی را یکی از گناهان جدید امروز جامعه نام برد و یادآور شد: امروز فضای مجازی تبدیل به منجلابی شده که هرکس گرفتار آن شده خارج شدن از این منجلاب برایش غیر ممکن است.

امام جمعه موقت کاشان بلایا را نتیجه گناهان در جامعه دانست و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، هرگناه جدیدی که مردم مرتکب شوند خداوند نیز بلایای ناشناس و جدیدی را نازل می‌کند که ویروس کرونا از جمله بلایای جدیدی است که با چشم مسلح دیده نمی‌شود، اما دنیا را به چالش کشیده است.

وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا بسیاری از ما در ظاهر با یکدیگر بودیم، اما در باطن از یکدیگر دور بودیم تا اینکه خداوند بلای ویروس کرونا را نازل کرد تا در ظاهر و باطن از یکدیگر دور باشیم.

به گفته وی در جامعه‌ای که گرفتار بلا می‌شود همه گناه نمی‌کنند، اما کسانی که گناه نمی‌کنند در برابر گناهکاران ساکت هستند و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات