۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۲۱۳۲
امام جمعه موقت کاشان:

وظیفه حضرت زینب بعد از واقعه عاشورا مدیریت بحران بود

وظیفه حضرت زینب بعد از واقعه عاشورا مدیریت بحران بود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به نقش مهم حضرت زینب(س) بعد از شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: مهترین نقش حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا مدیریت بحران حضرت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز دوشنبه یازدهم ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، با اشاره به اینکه یک روز برای تجلیل از مقام حضرت زینب (س) اختصاص داده شود، گفت: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا و در دوران اسارات بارسنگینی را بر دوش داشت.

وی افزود: عاشورا دو روی یک سکه است، یک روی آن مأموریت امام حسین (ع) است که تا لحظه شهادت ادامه داشت و روی دیگر آن مسؤولیت حضرت زینب (س) است که از لحظه شهادت امام حسین (ع) آغاز شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه اگر نقش و مدیریت حضرت زینب (س) نبود امروز اثری از قیام امام حسین (ع) وجود نداشت، گفت: مهمترین نقش حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا مدیریت بحران بعد از شهادت امام حسین (ع) بود.

وی یکی از مشکلات امروز جامعه را موضوع مدیریت بحران دانست و با اشاره به اینکه امروز با یک مدیریت بحران و یک بحران مدیریت مواجه هستیم، افزود: امروز با پدیده‌ای به نام سوء مدیریت و قحط الرجال  بودن روبرو هستیم.

امام جمعه موقت کاشان پیشنهاد داد تا دانشجویان برای پایان نامه‌های خود از مدیریت بحران حضرت زینب (س) استفاده کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین از حضرت زینب (س) به عنوان عقیله بنی هاشم نام برد و اضافه کرد: در تمام دوران زندگی حضرت زینب (س) هیچ حرکتی بر خلاق عقلانیت دیده نمی‌شود.

وی حفظ عزت اهل بیت (ع) را یکی دیگر از مأموریت‌های حضرت زینب (س) در دوران اسارت نام برد و ادامه داد: حضرت زینب(س) مسؤولیت داشت تا پیام امام حسین (ع) را که فلسفه این اسارت بود منتقل و دشمن را رسوا کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اسیر نبود بلکه این دشمن بود که اسیر حضرت زینب (س) بود، یادآور شد: اسرای ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس نیز اسیر دشمن نبودند، بلکه این دشمن بود که اسیر رزمندگان اسلام بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اسرای ایرانی در دوران دفاع مقدس که در برابر دشمن تن به ذلت ندادند شاگردان مکتب حضرت زینب (س) هستند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات