۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۰۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

فقر فرهنگی مردم زمان امام حسین سبب دوری از ولایت شد

فقر فرهنگی مردم زمان امام حسین سبب دوری از ولایت شد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار فقر فرهنگی مردم را سبب دوری آن‌ها از ولایت دانست و گفت: فقر فرهنگی سبب شد امام حسین (ع) را به قصد قربت به شهادت برسانند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد، به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) ارشاد و هدایت مردم بود.

وی با اشاره به فقر فرهنگی مردم زمان امام حسین (ع)، افزود: مردم زمان امام حسین(ع) فاقد اعتقادات، اخلاق و سیره و آگاهی‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و دینی بودند.

حجت الاسلام اسلامی تبار فقر فرهنگی مردم زمان امام حسین(ع) را مشکل اصلی مردم آن دوره اعلام کرد و اظهار داشت: ضعف در عرصه توحید، اخلاق، دین، سیاست و اجتماعی از مهمترین مشکلات مردم دوره امام حسین (ع) بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: فقر فرهنگی مردم و دوری آن‌ها از ولایت سبب شد تا کسانی که مدعی مسلمان و حافظ قرآن بودند امام حسین (ع) رابه قصد غربت به شهادت برسانند.

حجت الاسلام اسلامی تبار فقر فرهنگی و دوری از ولایت را سبب حکومت نا اهلان بر جامعه دانست و عنوان کرد: دستاورد حکومت نا اهلان برجامعه دوری از ولایت و شهادت امام حسین(ع) است.

وی افزود: امروز دشمن قصد دارد با ایجاد شبهه و فتنه مردم را از ولایت دور کرد و شخصیت تراشی کند تا اهل بیت (ع) را از صحنه سیاست و اداره جامعه خارج کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: حکومت باطل از رشد مردم در هراس است و برای اینکه بتواند حکومت کند از آگاه شدن مردم جلوگیری و مردم را در جهالت نگه داشته و هر از عاملی که سبب رشد و بینش مردم شود جلوگیری می‌کند.

وی افزود: هیئات عزاداری یک گروه نظامی و اقتصادی نیستند، یک گروه فرهنگی هستند که مسؤولیت رسانیدن پیام امام حسین (ع) و بصیرت افزایی و آگاهی دادن به مردم را برعهده دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آگاهی دادن و بصیرت افزایی از وظایف اصلی هیئات مذهبی است، چرا که امروز دشمن به قضد نابودی دین وارد میدان شده است.

لازم به ذکر است، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار و برخی از مدیران و مسؤولان و مردم کاشان با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در آستان مقدس سلطان امیر احمد کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات