۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۶۵۸۵۴

واکنش گروه‌های عراقی به توافق درباره «سنجار»

واکنش گروه‌های عراقی به توافق درباره «سنجار»
واکنش‌های گروه‌های مختلف عراقی به توافق مصطفی الکاظمی و اقلیم کردستان عراق درباره منطقه سنجار ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هر چند توافق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و اقلیم کردستان درباره منطقه سنجار با استقبال فوری سفارت آمریکا در بغداد روبرو شده است، ولی منتقدانی هم در میان عراقی ها از جمله ایزدی ها داشته است.

قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل حق در واکنش به توافق میان بغداد و اربیل بر سر منطقه سنجار در توئیتی گفت که الحشد الشعبی این شهر را از چنگ داعش رهانید و اخراج نیروهای این نهاد از سنجار جزو تشریفات سیاسی و بده بستان‌های انتخاباتی است که به حساب ایزدی‌ها نوشته می‌شود. ایزدی‌ها پیش از این رنج‌های فراوانی را متحمل شده‌اند و به نظر با این توافق رنج آنان تداوم پیدا می‌کند.

این در حالی است که سفارت آمریکا در بغداد بلافاصله از این توافق استقبال کرد که برخی محافل عراقی این واکنش شتاب زده سفارت آمریکا را سئوال برانگیز خوانده اند.

در این زمینه کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد حمایت سریع سفارت آمریکا از توافق سنجار سئوالات زیادی را مطرح می کند.

وی افزودما از توافق درباره پرونده سنجار غافلگیر شدیم، زیرا هیچ مقدماتی برای آن وجود نداشت. وی سئوال کرد این توافق به نفع چه کسی است، آیا به نفع عراق است یا اقلیم کردستان یا ترکیه یا کشورهای دیگر؟/د102/ق
ارسال نظرات