۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۹۱۴
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

سیاست و رویکردهای آمریکا درباره ایران تغییر نمی‌کند

سیاست و رویکردهای آمریکا درباره ایران تغییر نمی‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا تغییر پیدا نمی‌کند، گفت: احزاب آمریکایی استراتژیک واحدی برضدیت با ایران دارند؛ اما تاکتیک­‌های آن‌ها متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره تحریم های اخیر آمریکا گفت: این امر نشان می دهد که آمریکا هیچ مستمسکی و گزینه دیگری برای فشار و تحریم سیاسی و اقتصادی بر نظام اسلامی ایران ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه آمریکا بانک ها و نهادهای مالی که تحریم‌ بوده را دوباره مورد تحریم قرار داده است، گفت: رییس جمهور آمریکا دنبال آثار روانی و تبلیغاتی از قرار دادن تحریم‌های جدید است و آمریکا می خواهد با ایجاد ترس و واهمه از وضع ‌تحریم‌های جدید، بازار ارز و بازار سرمایه و بورس کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مردم بدین آگاهی رسیدند که این اقدامات آمریکا تنها جنبه ایذایی دارد و تأثیر چندانی در اقتصاد ایران نخواهد داشت، گفت: خداوند در قرآن‌ کریم اشاره کرده است که کافران ضرری به مؤمنان‌ نخواهند رساند؛ مگر اینکه آزارهای کوچکی داشته باشند؛ از این رو، تحریم های آمریکا فقط اذیت و آزارهای کوچکی برای ملت ایران است و این گونه تهدیدها فشار جدی بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تحریم های جدید تنها تبلیغاتی برای نظام آمریکاست که تهدیدها و فشارهای خود را بر ایران استمرار بخشیده، اما در حقیقت هیچ اقدامی تازه روی نداده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا بیان کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که احزاب آمریکایی موضع و استراتژیک واحدی بر ضد ایران دارند و تنها تاکتیک ها و روش های آنها علیه کشور ما تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه سیاست و رویکردهای احزاب آمریکا علیه ایران تغییر پیدا نمی‌کند، گفت: شیوه برخورد حزب جمهوری خواه با نظام اسلامی ایران خشونت آمیز است و جریان دموکرات در ظاهر برخورد نرم و دوستانه در روابط با کشور ما دارد؛ اما در پنهان این جریان نیز رویکرد خصمانه را دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم بیان کرد: استکبار جهانی و آمریکا، نظام اسلامی ایران را کشوری غیر عادی تلقی می کنند، زیرا کشورهای دیگر جهان در برابر قدرت آمریکا تسلیم شدند؛ اما نظام اسلامی ایران در برابر زورخواهی آنها کوتاه نیامده و در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد./998/ت302/ق

ارسال نظرات