۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۲۴۳
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

آثار استاد موسویان برای حوزه و دانشگاه منبع پژوهشی قرار گیرد

آثار استاد موسویان برای حوزه و دانشگاه منبع پژوهشی قرار گیرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری مرحوم موسویان را کارشناس بی نظیر در عرصه اقتصادی توصیف کرد و گفت: باید آثار و تألیفات این استاد از منابع پژوهشی دانشگاهیان و حوزویان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مراسم نکوداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان، که به صورت مجازی برگزار شد، به تبیین شخصیت علمی و اخلاقی این مرحوم فقید پرداخت و گفت: بیش از سه ده با این استاد آشنایی نزدیک دارم و از نزدیک شاهد تلاش ها و جهاد علمی وی بوده ام.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت ارزنده استاد موسویان گفت: در پیام تسلیت ایشان شاهد نکات دقیق و ارزنده ای هستیم و این مسأله نشان می‌دهد که رهبر انقلاب پشخصیت علمی این استاد فقید را به خوبی می شناسد و آثار و تألیفات این مرحوم را مطالعه کرده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مرحوم موسویان را کارشناس بی نظیر در عرصه اقتصادی توصیف کرد و افزود: وی به مقامات والای علمی در حوزه علمیه دست یافت و همچنین به مقام استاد تمامی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رسیده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم بیان کرد: این استاد بر تمام نظریات و فتواهای فقیهان تشیع و اهل سنت از گذشته تاکنون در عرصه اقتصاد اسلامی احاطه و تسلط کامل داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این استاد اقتصاد از سال 86 با شورای فقهی بورس و اوراق بهادر و بیش از ده سال با شورای فقهی بانک مرکزی همکاری مستمر داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: تمام بانک های کشور برای تربیت استادان و کارمندان خود از ظرفیت علمی او بهره برده اند و همچنین این استاد در گردهمایی سالانه مدیران بورسی کشورهای اسلامی، دانش اقتصاد اسلامی را تدریس کرده است.

وی با بیان اینکه استاد موسویان دارای ویژگی های اخلاقی والایی بوده است، گفت: این مرحوم فقید دارای چهره انقلابی بوده که منشاء خدمات بی سابقه ای برای نظام اسلامی شده است و باید آثار و تالیفات استاد موسویان منبع آموزشی و پژوهشی برای دانشگاهیان و حوزویان قرار گیرد./998/پ202/ق

ارسال نظرات