۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۶۵۹۸۲
علیرغم تحریم‌های آمریکا؛

عراق به دنبال گسترش همکاری بانکی با ایران است

عراق به دنبال گسترش همکاری بانکی با ایران است
در دیدار رئیس بانک مرکزی ایران و همتای عراقی، بر گسترش همکاری بانکی و پولی دو کشور تأکید شد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، رئیس بانک مرکزی عراق در دیدار با همتای ایرانی خود عبدالناصر همتی در بغداد گفت: مسؤولان عراقی بر حل مسائل بانکی بین دو کشور تأکید دارند و این مشکلات به زودی در قالب ساز و کارهای متعدد حل خواهد شد.

مصطفی غالب تاکید کرد مقامات عراقی در تلاش‌اند همکاری بانکی با ایران ادامه یابد و عراق از تجارب ایران در زمینه تأمین مالی و بانک‌ها استفاده خواهد کرد. او افزود همه تلاش خود را جهت ادامه همکاری دو کشور به کار خواهیم بست. برخی ساز وکارها وجود دارد که می‌توان در جهت کمک به تقویت و گسترش همکاری بانکی و پولی بین دو کشور و حل مشکلات موجود از آنها استفاده کرد.

رئیس بانک مرکزی عراق همچنین از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک با حضور مسئولان بانکی و مالی دو کشور برای تسویه مسائل مالی بین ایران خبر داد.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران نیز از ابراز امیدواری کرد با همکاری همتای عراقی، مسائل پیچیده بانکی بین دو کشور حل شود.

رئیس بانک مرکزی ایران بامداد امروز در رأس هیأت همراه جهت دیدار و رایزنی با مسؤولان عراقی، از جمله مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر وارد بغداد شد.
 
همتی پیش از این نیز سفر‌هایی به منظور پیگیری آزادسازی منابع ارزی ایران به این کشور داشت و اکنون کارشناسان احتمال می دهند آزادسازی منابع ایران در عراق با سرعت بیشتری انجام شود./پ202/ق
ارسال نظرات