۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۵۶۹۸

راهپیمایی بزرگ اربعین در شهرهای کراچی و راوالپندی پاکستان+تصاویر

راهپیمایی بزرگ اربعین در شهرهای کراچی و راوالپندی پاکستان+تصاویر
پیاده روی اربعین و دسته عزاداری در کراچی بعد از برگزاری مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام از «نشتر پارک» آغاز شد و در «حسینیه ایرانیان کهارادر» به پایان رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرکزاری رسا، میلیون‌ها نفر از شیعیان و عاشقان اهل‌بیت علیهم السلام در پاکستان امروز به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمده و ضمن نمایش وحدت اسلامی، غم و اندوه خود را از اینکه امسال در پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی حضور ندارند، ابراز داشتند.

اربعین حسینی امسال رنگ و بوی خاصی دارد زیرا شیوع همه گیری کرونا و ممنوعیت‌های اعمال شده در این خصوص باعث شد تا ده‌ها هزار نفر از عاشقان حسینی در پاکستان نتوانند به ایران و عراق سفر کنند و در پیاده‌روی عظیم اربعین حضور داشته باشند.

پیاده روی اربعین و دسته عزاداری در کراچی بعد از برگزاری مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام از «نشتر پارک» آغاز شد و در «حسینیه ایرانیان کهارادر» به پایان رسید.

طبق این گزارش نماز ظهر و عصر در خیابان بزرگ «ام ای جناح» به امامت حجت الاسلام «شهنشاه حسین نقوی» روحانی معروف پاکستان برگزار شده و در این نماز روحانیون اهل سنت هم حضور داشتند.

پس از نماز ظهر و عصر در این دسته عزاداری تجمع اعتراض آمیز علیه آمریکا و اسرائیل هم برگزار شد و در این تظاهرات سخنرانان روابط کشورهای اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل را به شدت محکوم کردند و خواستار لغو روابط امارات و بحرین با رژیم کودک کش اسرائیل شدند.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز مردم پرچم آمریکا و اسرائیل را هم به آتش کشیدند.

در شهر «راولپندی» هم پس از برگزاری مجلس سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه السلام و یارانشان دسته عزاداری در "راجه بازار" به عزاداری پرداختند و در این دسته عزاداری رهبران سیاسی و مذهبی از جمله حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری، دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حضور داشتند.

نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی، رئیس مجمع امت واحده، پاکستان برگزار شد و ایشان پس از نماز ظهرین در سخنرانی خود در این جمع عزاداران گفت: هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند مانع برگزاری عزاداری امام حسین (علیه السلام) شود و تکفیری ها که به دنبال لغو مراسم عزاداری امام مظلوم بودند با خاک یکسان شدند و امروز یزیدیت نگاه کند که در پاکستان هر کوچه پر از حسینی است و حامیان یزید در کشور ذلیل و رسوا شدند.

وی افزود: حسینیت عشقی است که هرچقدر علیه آن توطئه کنند، قدرتمندتر می شود و امام حسین علیه السلام هم میراث یک مذهب خاص نیست، هر انسان باشعور که در قلب خود عشق و محبت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آلیه وسلم را دارد، به ذکر و نام امام حسین علیه السلام محبت خواهد کرد و حسینیت این است که علیه استکبار و قدرت های شیطانی ایستادگی کنند./د101/ف

ارسال نظرات