۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۶۶۶۰۲۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

وقف، عامل تقویت بنیان دین و ارزش های اسلامی در جامعه

وقف، عامل تقویت بنیان دین و ارزش های اسلامی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام صادقی، وقف را عامل تقویت بنیان دین و ارزش های اسلامی در جامعه دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند موقوفاتی متناسب با نیاز روز جامعه هستیم.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، وقف را مصداق بارز احسان، انفاق دائمی و توشه ای برای زندگی ابدی انسان دانست و گفت: وقف یکی از بهترین ابزارها برای جلوگیری از اختلاف طبقاتی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که آثارو برکات این صدقه جاریه باید بیش از پیش برای مردم تبیین و تشریح شود، افزود: به طور حتم آثار مثبت و ماندگار دنیوی و ثمرات اخروی وقف برای واقف تا ابد باقی خواهد ماند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، وقف را عامل جاودانگی اعمال انسان دانست و گفت: انسان مؤمن با وقف اموال و دارایی ها خود در راه خدا، خیر دائمی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این روش و سیره پسندیده از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) آغاز و از سوی ائمه معصومین(ع)، بزرگان دینی، علمای اسلام و انسان های مؤمن و متقی ادامه یافت، بیان داشت: گسترش وقف در ادوار مختلف تاریخ به تقویت بنیان دین و ارزش های اسلامی در جامعه منجر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، فقرزدایی را از دیگر کارکردهای وقف معرفی کرد و با بیان این که با ترویج وقف می توان خلأهای به وجود آمده در حوزه فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را پر کرد، افزود: به طور حتم با ترویج و گسترش این سنت حسنه دینی، جامعه در مسیر رشد و شکوفایی قرار خواهد گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، یکی دیگر از کارکردهای مهم وقف در طول تاریخ را پشتیبانی از حوزه های علمیه و مراکز دینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مدارس علمیه به برکت دور اندیشی علما و فقهای دینی با بهره مندی از عوائد موقوفات اداره شده اند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه های علمیه برای پیشرفت و توسعه کمی و کیفی فعالیت های خود به منابع پایداری نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی همواره با کمک های مردمی و وجوهات شرعی اداره شده است و همواره بر پرهیز از وابستگی به دولت ها پایبند بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که می توان با بهره گیری از ظرفیت بالای وقف بسیاری از نیازهای مدارس علمیه را رفع کرد، تصریح کرد: به طور حتم احیاء موقوفات گذشته و همچنین تلاش در جهت موقوفات جدید برای حوزه می تواند بسیاری از نیازهای این مراکز مهم دینی را رفع کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز به وقف هایی با نیازهای روز نیازمند است، خاطرنشان کرد: این وظیفه طلاب، روحانیان و مبلغان دینی است که مردم را در مسیر وقف هایی متناسب با نیاز روز جامعه سوق دهند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که باید با بیان کارکرد و اثرگذاری وقف، مردم را به سمت وقف جدید برای حوزه های علمیه و مراکز دینی هدایت کنیم، تصریح کرد: با بهره مندی از ظرفیت وقف می توان از بسیاری موانع موجود در جهت رشد و گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی با موفقیت عبور کرد./950//302/خ

ارسال نظرات