۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۰۴۸
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار:

در بُعد رسانه ای به شخصیت رسول اکرم کمتر پرداخته شده است

در بُعد رسانه ای به شخصیت رسول اکرم کمتر پرداخته شده است
کردستان - مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: باید اذعان کرد که در بُعد رسانه ای به شخصیت رسول اکرم (ص) کمتر از آن چیزی که هست، پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشست با معاونین و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم (ص) بیان داشت: یکی از شخصیت های والای بشریت، رسول خوبی ها، حضرت محمد (ص) است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: این پیامبر عظیم الشان خداوند متعال در سخت ترین شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نبوت رسید، یعنی در زمانی وحی نبوت بر ایشان الهام شد که جامعه انسانی تاریک ترین دوران تاریخی خود را تجربه می کرد.

این استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه شخصیت منحصربفرد پیامبر اکرم (ص) توانست تمام سختی ها و مشکلات در مسیر اسلام را از پیش رو بردارد، بیان داشت: علیرغم فشارهایی که کفار و بزرگان مکه و قریش علیه حضرت محمد (ص) و تازه مسلمانان اعمال می کردند، بازهم اسلام مسیر رو به رشد خود را طی کرد.

حجت الاسلام  محمودی در ادامه سخنان خود به برخی از صفات ویژه رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: صبر، توکل به خدا، درایت، عطوفت، آینده نگری و... از جمله صفات بارز خاتم الانبیا بود که توانست در آن برهه خاص از زندگی بشر، جهان را با دین اسلام متحول کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه شناخت سیره رسول اکرم (ص) بر هر مسلمانی واجب است، گفت: روشنی مسیر و هدایت واقعی در سیره رسول اکرم (ص) به خوبی نمایان است، کسانی که زندگی خود را مطابق با زندگی حضرت محمد تنظیم کرده اند بی شک سعادت هر دو دنیا را خواهند داشت.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به توهین اخیر برخی از نشریات اروپایی و غربی به جایگاه و ساحت مقدس رسول اکرم (ص) افزود: توهین و هتک حرمت رسول اکرم (ص) توسط نشریاتی همانند شارلی ابدو شاید در گام نخست برای جهان اسلام قابل تحمل نباشد، ولی این کار رسانه های دین ستیز خود زمینه ایجاد کنجکاوی در بین جوانان غربی برای شناخت شخصیت رسول اکرم (ص) را فراهم خواهد آورد و این یعنی اسلام گرایی.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: هرگاه که نشریات غربی به شخصیت رسول اکرم (ص) توهین می کنند به خواست خداوند متعال نه تنها جایگاه این نبی خدا خللی نمی بیند، بلکه باعث می شود که جایگاه و شان ایشان بیشتر از پیش شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت رسول اکرم (ص) بیان داشت: باید اذعان کرد که در بُعد رسانه ای به شخصیت رسول اکرم (ص) کمتر از آن چیزی که هست، پرداخته شده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: زندگی و سیره رسول اکرم (ص) یک نقشه راه سعادت نه تنها برای مسلمین بلکه برای بشریت است، از این رو باید با اقدامات فرهنگی این مهم را به جهانیان و دیگر ادیان منتقل کنیم./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات