۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۶۵۸۰۰
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان:

جامعه چوب بی بصیرتی عده ای از خواص را می خورد

جامعه چوب بی بصیرتی عده ای از خواص را می خورد
کردستان - معاون امور طلاب حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه بی بصیرتی خواص ضربه های زیادی به اسلام و انقلاب می زند، گفت: جامعه چوب بی بصیرتی عده ای خاص را می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه کردستان اظهار داشت: در دسیسه های مختلفی که همواره دشمنان این نظام علیه ملت و انقلاب پی ریزی کرده اند این بصیرت بوده که ما در مقابل آنها بیمه کرده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان ادامه داد: بنابراین می توان بصیرت را به چراغی روشن در مسیر حرکت انقلاب توصیف کرد که ما را از گردنه های سخت به سلامت عبور می دهد.

این  استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه جامعه چوب بی بصیرتی عده ای خاص را می خورد، گفت: دیانت باید همراه با بصیرت باشد زیرا دینداری بدون بصیرت هیچ ارزش و جایگاهی ندارد و سرانجام آن بن بستی بیش نیست.

وی با  تاکید بر اینکه بی بصیرتی خواص ضربه های زیادی به اسلام و انقلاب می زند، گفت: با وجود تاکیدات بسیار امام راحل و نیز مقام معظم رهبری متاسفانه شاهد بی بصیرتی بسیاری از مسؤولان و دولتمردان هستیم.

حجت الاسلام مومنی در بخش دیگری از سخنان خود، بصیرت را مایه سعادت دنیوی و اخروی هر انسانی عنوان کرد و بیان داشت: برای نمونه بی بصیرتی سران برخی از کشورهای اسلامی امروز باعث شده است که جهان اسلام منزوی شود، بنابراین بی بصیرت بدترین دشمن در قلب جهان اسلام است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کردستان ادامه داد: زمانی که بینش و بصیرت در ضمیر ما نهادینه شود، آنگاه می توان گفت که دیانت ما هم کامل شده است، همین بصیرت امام راحل و ملت ایران بود که انقلاب اسلامی را در مقابل حکومت پهلوی به پیروزی رساند، لذا بصیرت نیاز امروز و فردای انقلاب است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه باید در حوزه های علمیه مقوله بصیرت برای طلاب جوان واکاوی شود، اظهار کرد: دیانت و بصیرت صفاتی است که همواره باید همراه طلاب باشد و این دو می تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را به نوعی برطرف کند.

حجت الاسلام مومنی در پایان سخنان خود گفت: امید است در این روزهای تاریخی و سرنوشت ساز دولتمردان با بصیرت مسایل و حقایق را درک نمایند و تصمیمات خود را بر اساس منطق اتخاذ کنند./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات