۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۶۶۴
امام جمعه شهرستان بیجار:

اربعین الگوی ایثار، استقامت و غمخواری مسلمین است

اربعین الگوی ایثار، استقامت و غمخواری مسلمین است
کردستان - امام جمعه شهرستان بیجار گفت: اربعین نماد ایثار، شجاعت، استقامت و غم‌خواری مسلمانان و فقرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی اظهار داشت: محبت به اهل بیت علیهم السلام به ویژه سیدالشهدا (ع) باعث سربلندی و عاقبت بخیری انسان می شود.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: پیامبر اکرم (ص) درباره سعادت بشر می فرمایند که اگر انسان‌ها پیرو قرآن کریم و به اهل‌بیت(ع) محبت و ارادت داشته باشند، هیچ‌گاه راه خود را گم نکرده و به تمام خیرات دنیا و آخرت می‌رسند.

این استاد حوزه علمیه کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امسال شرایط ویژه ویروس منحوس کرونا به ما اجازه نداد که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را به مانند هر سال برپا کنیم، ولی این امر نباید ما را از اعمال این روز بزرگ دور و غافل کند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین (ع) در دل و جان شیعه و سنی است، گفت: طبق احادیث و روایات هر کسی که قلب و دلش با اهل بیت علیهم السلام باشد و در راه این بزرگان جهاد کند و حتی اگر شهید هم نشود در پیشگاه خداوند متعال درجه و مقام شهادت را دارد.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود تاکید کرد: رسول اکرم (ص) محبت خویش را به دوست داشتن امام حسن و حسین(ع) دانسته و فرموده اند که هرکس من را دوست داشته باشد باید این دو را نیز دوست بدارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه اربعین نماد ایثار، شجاعت، استقامت و غم‌خواری مسلمانان و فقرا است، اظهار داشت: پیاده ‌روی اربعین مرکز اخوت، برادری، عطوفت، وحدت و اتحاد مسلمانان جهان اسلام است.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال که سعادت حضور در کربلا و بین الحرمین را نداشتیم باید با دعا و قرائت قرآن در منازل خود یاد و نام امام حسین (ع) و یاران باوفایش را زنده نگه داریم./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات