۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۵۶۴۲
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار:

هیچ مسأله ای نمی تواند زمینه ساز فراموشی اربعین شود

هیچ مسأله ای نمی تواند زمینه ساز فراموشی اربعین شود
کردستان - مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: بیماری کرونا و لغو راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی هرگز نمی تواند زمینه فراموشی و کم رنگ شدن این روز بزرگ را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی که در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، اظهار داشت: اربعین یک ارزش در جهان اسلام است که باید فلسفه وجودی آن برای جوانان شناسانده شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: بعد از واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش، این اربعین و خطابه های حضرت زینب کبری (س) بود که دوباره این نهضت را شعله ور ساخت و جانی دوباره به آن داد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه امسال زمینه برپایی راهپیمایی اربعین حسینی برای عاشقان سیدالشهدا به علت کرونا فراهم نشد، بیان داشت: امسال کرونا باعث شد که بسیاری از دل سوختگان مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام نتوانند که در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، ولی این امر هرگز باعث نمی شود که اربعین به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه امسال باید اربعین را به نحوی دیگر اجرا کنیم، گفت: خوشبختانه بسیاری از علما و بزرگان دین برای اینکه جایگاه معنوی اربعین و راهپیمایی میلیونی این روز بزرگ در تقویم اسلام فراموش نشود، این مراسم را به سمت و سویی دیگر در جهت کمک های مومنانه هدایت کردند که این کاری بزرگ و پر از اجر و معنویت است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: در استان کردستان و به ویژه شهرستان بیجار شاهد حضور خوب مردم، روحانیون و طلاب در کمک های مومنانه در این روز هستیم و از روزهای گذشته این کمک ها به دست نیازمندان به نیت برپایی اقامه عزای اربعین رسیده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام دینی اجتماعی است، گفت: یکی از ویژگی های بارز و منحصربفرد اسلام نگاه اجتماعی و جامع آن به وضعیت جامعه است و در این زمینه دستورالعمل های بسیاری دارد که بی شک عملی کردن این دستورات می تواند جامعه اسلامی را به مدینه فاضله تبدیل کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در ادامه با تقدیر از حضور جهادی طلاب و روحانیون در بحث مبارزه به کرونا و ... اظهار داشت: خوشبختانه طلاب به خوبی نشان دادند که برخلاف تبلیغات دشمنان همواره در خدمت جامعه اسلامی بوده و هستند و این امر را در ماه های اخیر که جامعه تحت تاثیر بیماری کرونا بود، به خوبی به نمایش گذاشته اند.

حجت الاسلام محمودی در پایان سخنان خود گفت: دل سوختگان اهل بیت علیهم السلام و امام حسین امروز می توانند با دعا و قرائت قرآن در منازل خود روز بزرگ اربعین حسینی را گرامی بدارند./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات