۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۳۳۵
مدیر مدرسه علمیه امام باقر کامیاران مطرح کرد؛

ضرورت فراگیری سواد رسانه از سوی اساتید و طلاب

ضرورت فراگیری سواد رسانه از سوی اساتید و طلاب
کردستان - مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: اساتید و طلاب نیازمند فراگیری سواد رسانه ای و آشنایی کامل با فضای مجازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در نشست با اساتید، معاونین و روحانیون مدرسه علمیه کامیاران اظهار داشت: بیش از 8 ماه است که بیماری کرونا بسیاری از بخش های کشور به ویژه بخش آموزشی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه تداوم این وضعیت برای همه کشور هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت، گفت: در این میان حوزه های علمیه به مانند دیگر مراکز علمی و آموزشی از این مقوله خسارت هایی دیده اند که باید هرچه سریعتر در این باره چاره ای اندیشیده شود.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: بخشی از مباحث آموزشی را به فضای مجازی انتقال دادیم و انصافا اساتید نیز تمام تلاش خود را در این باره داشته و دارند، ولی باید اذعان کرد که هنوز زیرساخت های آموزش در فضای مجازی در کشور استاندارد نیست.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم که این وضعیت را در مدارس علمیه و حوزه ها مدیریت کنیم، گفت: همانطوری که کرونا بی خبر و بی اطلاع آمد، رفتن این ویروس نیز هنوز در هاله ای از ابهام است، لذا نباید به امید از بین رفتن این بیماری هیچ کاری را انجام ندهیم، زیرا این امر باعث دلسردی طلاب در بحث آموزش خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: بی گمان آموزش های آنلاین و برخط هرگز نمی تواند کیفیت آموزش حضوری را داشته باشد، ولی با توجه به وضعیت کنونی باید بتوانیم که بسترهای لازم و مناسب در بحث آموزش های برخط در مدارس علمیه برای ادامه مباحث آموزشی بین طلاب را مهیا سازیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه هم اساتید و هم طلاب نیازمند سواد رسانه ای و آشنایی کامل با فضای مجازی هستند، افزود: استمرار آموزش ها در فضای مجازی شاید امکان پذیر باشد، ولی به علت اینکه در این سالها در بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی کار خاصی صورت نگرفته است، بی شک راندمان این کار کمتر از آموزش حضوری در مدارس علمیه خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی نیاز کنونی بخش آموزش و علمی کشور را یک بستر مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه فضای مجازی دانست و گفت: دیر یا زود مراکز آموزشی چه در ایران و چه در دیگر کشورها نیازمند فضای مجازی می شوند و امروز همان روز است، بنابراین باید تلاش کنیم که این خلأ در مدارس علمیه هرچه سریعتر برطرف شود./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات