۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۶۶۶۱۰۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

اراده ای از سوی دولت برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مشاهده نمی شود

اراده ای از سوی دولت برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مشاهده نمی شود
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: اراده ای از سوی دولت برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان در کشور به ویژه استان کرمانشاه دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی عصر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و علمای اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه شاهد وحدت بسیار خوب و مثال زدنی بین مردم اهل سنت و تشیع کرمانشاه هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: وحدت و انسجامی که اکنون در بین مذاهب اسلامی کرمانشاه دیده می شود باید برای کشور اسوه و الگو باشد، زیرا همین وحدت تاکنون باعث شده است که این استان از هرگونه توطئه ای از سوی دشمنان در امان باشد.

این عالم کرمانشاهی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه مسلمان در یک مسیر حرکت می کنند، بیان کرد: اسلام دین وحدانیت است و رسول اکرم (ص) بانی این وحدت بوده است، لذا ما به عنوان پیروان این پیامبر عظیم الشان موظف هستیم که همواره در مسیر وحدت و برادری حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با تاکید بر اینکه سخن و کلامی که بوی تفرقه می دهد، شرعا و عرفا حرام محض است، بیان کرد: خوب به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به کردستان داشتند در جمع مردم این استان اعلام کردند که توهین و اهانت به شعائر مذاهب دیگر شرعا حرام است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پررنگ شدن برخی از ناهنجاری ها در کشور و استان، گفت: متاسفانه در برخی از حوزه ها همانند اقتصاد، فرهنگ و... دچار نقایصی هستیم که این نقایص زمینه ساز وضعیت ناخوشایندی شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در آخرین ماه های عمر خود نظارت بر بازار را بیش از پیش کند، ابراز کرد: با کمال تاسف می بینیم که عملا نظارت در سطح بازار از بین رفته است به گونه ای که بازار به صورت لحظه ای دچار تلاطم می شود و این خود زمینه ساز بار روانی سنگینی بر شهروندان و هم استانی ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه به مشکل بیکاری در کرمانشاه اشاره کرد و عنوان داشت: یکی دیگر از مشکلات قدیمی کرمانشاه مساله اشتغال است، مساله ای که دولت با برنامه ریزی به راحتی می تواند آن را در این استان حل کند، ولی اراده ای برای حل این وضعیت از سوی دولتمردان دیده نمی شود.

این عالم کرمانشاهی تصریح کرد: زمانی که جوان تحصیل کرده هنوز بیکار است و در مقابل هزینه های تامین مسکن تا این حد سرسام آور شده است، نباید انتظار بالا رفتن آمار ازدواج را داشته باشیم و در مقابل این همه آمار طلاق نتیجه این بی تدبیری مسؤولان و دولتمردان است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه منطقه پاوه و اورامانات کرمانشاه از پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری، فرهنگی و اشتغال برخوردار است، گفت: با همت و تلاش از سوی مسؤولان استان می توان تحول عظیمی در منطقه پاوه و اورامانات در بحث گردشگری، اشتغال و... ایجاد کرد، البته خود مردم این مناطق هم باید وارد میدان شوند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات