۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۱۰۹
قالیباف:

علت حضور ما در سیستان و بلوچستان پیگیری و نظارت بر رفع مشکلات مردم است

علت حضور ما در سیستان و بلوچستان پیگیری و نظارت بر رفع مشکلات مردم است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علت حضور ما در این منطقه این است که مشکلات و مسائل مردم را بررسی کنیم و این حضور برای پیگیری و نظارت جهت رفع همین مشکلات است.

 به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه روز دوم نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان در شهر زابل برای شنیدن درد دل و گلایه های یکی از جانبازان اهل زابل که در کنار جاده منتظر وی ایستاده بود توقف کرد و پای گلایه های او نشست.

این جانباز اهل زابل ضمن خوشامدگویی به رئیس مجلس به دلیل حضور وی در استان سیستان و بلوچستان این سوال را مطرح کرد که آقای قالیباف شما برای مسئولان به سیستان و بلوچستان آمده اید یا برای مردم؟ که قالیباف پاسخ داد برای مردم.

این جانباز زابلی ادامه داد: متاسفانه مسؤولان پاسخگوی مردم نیستند، در حالی که ما برای این نظام در جبهه های جنگ خون داده ایم و سختی ها کشیده ایم.

وی اضافه کرد: پس از بسته شدن مرز ایران با افغانستان، بخشی از زمین های کشاورزی ما به افغانستانی ها تحویل داده شده و امروز حدود 10 ماه است که مرز بسته شده، تراکتور و سرمایه ما در آنسوی مرز باقی مانده و ما هیچ دسترسی به آنها نداریم. آقای قالیباف؛ با این شرایط مرزهای کشور خالی از سکنه می شود و امنیت مرز از بین خواهد رفت. این منطقه تنگه احد است و برای امنیت کشور نباید خالی شود.

حفظ سیستان به معنی حفظ ایران و اسلام است

در ادامه بازدید رئیس مجلس از زابل، یکی از کشاورزان منطقه سیستان با اشاره به مشکلات و بی تدبیری هایی که در اجرای پروژه های این منطقه وجود دارد، خطاب به رئیس مجلس می گوید: آیا ما گناه کردیم که امنیت این منطقه و استان را حفظ کردیم؟ ما بالاترین نسبت شهید و جانباز را داریم؟ آیا مستحق این هستیم که با بهانه گرید شرکت ها، 50 تا 60 درصد اعتبارهای منطقه را لغو کنند؟ هرچند همان بودجه ای هم که به اینجا می رسد برایش مانع ایجاد می کنند.

وی خطاب به قالیباف گفت: من این ها را برای ایران و اسلام می گویم. اگر اینجا تنگه احد است باید آن را حفظ کنید. حفظ سیستان به معنی حفظ ایران و حفظ ایران به معنی حفظ اسلام است.

در پاسخ به این گلایه ها، قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که این نکات و اشکالات وارد است و من این موضوعات را در تهران پیگیری کرده ام، خطاب به این کشاورز جانباز گفت: یکی از تاکیداتی که داشته ام همین مسائل مربوط به شرکت های گریددار بوده است.

وی اضافه کرد: از این به بعد حتی شرکت های گریددار هم بدون نظر و دخالت مردم نباید اینجا باشند.

رییس مجلس با اشاره به ماموریت نظارتی پارلمان تاکید کرد: علت حضور ما در این منطقه هم این است که این گزارش ها درباره آسیب های پروژه و مشکلات به ما رسیده و برای پیگیری و نظارت تا رفع همین اشکالات به منطقه آمده ایم. /998/

ارسال نظرات